Автомобилният производител Stellantis NV обмисля мерки, включително генериране на собствена енергия във фабриките си в Европа, тъй като цените на енергоносителите се повишават и правителствата планират потенциални мерки за ограничаване на потреблението на електроенергия, съобщава Bloomberg.
„Обсъждаме значителни инвестиции за производство на собствена енергия в нашите индустриални обекти“, заяви главният изпълнителен директор на концерна Карлос Таварес пред журналисти в сряда. „Решението ще бъде взето през следващите няколко седмици, ако не и през следващите няколко дни“, добавя той.
Вторият по големина на пазарния дял производител на леки автомобили в Европа работи по редица инициативи, ако възникне недостиг на енергия, и ще може да се адаптира към ситуацията, добави Таварес по време на кръгла маса с медиите, свързана с Северноамериканското международно автомобилно изложение в Детройт.
Той сравни ситуацията с усилията на бизнеса да се възстанови, след като най-мощното земетресение, регистрирано в Япония, предизвика опустошително цунами през 2011 г., което доведе до аварията в АЕЦ „Фукушима“.
„Някои от тези неща може да се случат в Европа, както са се случили в Япония по това време“, добавя Таварес.
Индустриалните компании в цяла Европа се подготвят за зимата, по време на която компаниите за комунални услуги може да се сблъскат с проблеми относно осигуряването на доставки, тъй като Русия ограничи значително доставките на природен газ след нахлуването ѝ в Украйна.
Domo Chemicals Holding NV, която управлява втория по големина химически завод в Германия, започна да изпълнява поръчки с материали, доставени от своите съоръжения в Северна Америка и Китай, когато това е възможно, заяви главният изпълнителен директор на концерна Ив Бонте.
Междувременно Европейската комисия (ЕК) подготвя планове при евентуално спиране на електрозахранването, тъй като регионът е изправен пред енергийна криза, която се влошава с всяка изминала седмица. Френската комунална компания Reseau de Transport d’Electricite обяви в сряда, че вероятно ще трябва да поиска от страната да намали потреблението на ток няколко пъти тази зима, за да избегне цялостен колапс на мрежата.
Stellantis досега остава слабо засегната от енергийната криза, предимно с покачването на разходите, посочва още Таварес. Ако има енергиен срив, компанията може да бъде принудена да спира операции в пиковите часове и да планира работа през уикенда, добавя той. Дистанционната работа също би помогнала, а компанията разполага с „големи площи, на които лесно могат да бъдат инсталирани слънчеви панели“, смята Таварес.
„Когато добавите хаос към хаоса, не виждате толкова голяма разлика“, посочва още той. „Ние управлявахме тази индустрия през последните няколко години в хаос, свързан със здравето, хаос, свързан с веригата на доставки, с регулаторен хаос, а сега и енергиен хаос“, заключва шефът на Stellantis.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна