Нивата на въглеродни емисии през целия експлоатационен живот на един автомобил са почти толкова високи, че инвестирането в автомобилни компании финансира приблизително толкова въглерод за евро (carbon per euro), колкото инвестицията в петролна компания, показва ново проучване на екологичната неправителствена организация Transport & Environment (T&E), публикувано в сряда (28 септември).
Един милион евро, инвестирани в петролните гиганти като Shell, BP и Exxon Mobil, финансират около 5000 тона въглероден диоксид, докато същата сума финансира средно 4500 тона въглерод в автомобилния сектор, показват изчисленията на T&E, базирани на данни от 2020 г.
Анализът използва данни, предоставени от деветте най-големи автомобилни производители в света на базата на средните въглеродни емисии, емитирани от техните превозни средства през целия им експлоатационен живот, както и размера и състава на техните автопаркове в сравнение с пазарната им капитализация.
Констатациите могат да имат важни последици за финансовите институции в Европейския съюз (ЕС), които скоро се очаква да разкрият своите емисии - известни като емисии от обхват 3 - при своите инвестиции съгласно новите правила на блока, влизащи в сила през 2023 г.
До момента финансовите институции са задължени да оповестяват единствено емисиите от обхват 1 и 2 по отношение на инвестициите. Тези обхвати се отнасят за емисии, генерирани по време на производствения процес на дадено предприятие.
Но при автомобилите 98% от емисиите се генерират през целия експлоатационен живот на продукта от горивото, използвано за задвижване.
Добавянето на емисиите от обхват 3 към микса ще направи автомобилните акции да изглеждат много по-непривлекателни във време, когато инвеститорите са подложени на нарастващ натиск да докажат екологичността на своите инвестиции, предупреждават от T&E.
Миналата година T&E приветства предложението на Европейската комисия (ЕК) за въглеродните емисии в автомобилния сектор – пълното им зануляване при новите автомобили до 2035 г.
"Новите правила на ЕС ще демократизират електрическите автомобили и ще дадат значителен тласък на зарядната инфраструктура, което означава, че чистите автомобили скоро ще бъдат достъпни и лесни за зареждане за милиони европейци", изтъква Уилям Тодс, изпълнителен директор на T&E.
Комисията също така постави за цел 55-процентно свиване на емисиите при автомобилите до 2030 г., повишавайки предишната от 37,5%.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 3 години А инвестициите в кравеферми колко парникови емисии генерират? Скоро научих,че един човек генерира около 350 килограма со2 годишно, предполагам че скоро ще ни накарат да си купуваме квоти за со2..Като ходим да си плащаме данъците сгради примерно, ще си плащаме и квотите- сега са нейде около стотина евро за тон, значи по около 35 евро годишно ще ни идва масрафа.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар