Подкрепяният от Уорън Бъфет китайски производител на електрически автомобили BYD ще пусне в продажба първия си лек електромобил в Индия във вторник, с което компанията бележи поредната стъпка към осъществяването на своя план за глобална експанзия, съобщава Ройтерс.
BYD, която вече продава електрически автобуси и електрически превозни средства за корпоративни автопаркове в южноазиатската страна, пуска своя нов SUV Atto 3 на четвъртия по големина автомобилен пазар в света, където местният производител на автомобили Tata Motors доминира при продажбите на електромобили.
Това отразява стратегията на BYD да постигне световен успех на пазара на електромобили, където лидер все още е Tesla. Компанията вече предлага модели на пазари като Норвегия, Нова Зеландия, Сингапур, Бразилия, Коста Рика и Колумбия.
По-рано тази година BYD заяви, че ще започне да продава електрически леки коли в Япония от 2023 г., като планира да изгради производствено съоръжение в Тайланд, последвано от 30 други в САЩ, Бразилия и Индия. Тайландската фабрика ще разполага с годишен производствен капацитет от 150 000 превозни средства, като се очаква да бъде въведена в експлоатация през 2024 г.
BYD пусна в продажба своя Atto 3 в Тайланд в понеделник.
Навлизането на китайската компания в Индия се случва в момент, когато страната запазва строг контрол върху инвестициите, идващи от чуждестранни предприятия, включително от Китай.
Подобни мерки принудиха китайската Great Wall Motor да отложи плановете си да инвестира 1 млрд. долара в Индия по-рано тази година, след като не успя да получи регулаторно одобрение.
BYD от своя страна вече разполага с местно производствено съоръжение и няма да има нужда от нови инвестиции около Atto 3, посочва източник, запознат с плановете на компанията.
Базираният в Шънджън производител на автомобили и батерии навлиза в Индия през 2007 г., произвеждайки батерии и компоненти за местните разработчици на телефони.
През 2013 г. BYD започва да произвежда автобуси в страната с местен индийски партньор, а през 2021 г. пусна своя електрически e6 за продажба на оператори на корпоративни автопаркове.
В завода си в Южна Индия компанията разполага с производствен капацитет от 10 000 превозни средства годишно. Там ще се сглобяват и автомобилите Atto 3, предназначени за пазара.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски