IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW влага над 1 млрд. евро в съвместно предприятие с китайска софтуерна компания

Германският концерн иска да стане по-независим в бизнеса със собствен софтуер и електронни системи

11:22 | 13.10.22 г. 9
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Германският автомобилен концерн Volkswagen ще създаде съвместно предприятие за софтуер в Китай. Според източници от Волфсбург автомобилният производител ще си сътрудничи в бъдеще с китайската компания Horizon Robotics. Horizon се счита за специалист в областта на изкуствения интелект (ИИ), пише германският икономически всекидневник Handelsblatt. 

С новото съвместно предприятие Volkswagen възнамерява да запълни своя дефицит на софтуер в Китай, особено в областта на автономното шофиране. Очаква се базираната във Волфсбург компания да инвестира в предприятието значително повече от 1 млрд. евро. Компанията не е пожелала да коментира темата пред медията. 

Автомобилният производител от Волфсбург има да наваксва много по отношение на софтуера на най-важния си пазар. Volkswagen все още е пазарен лидер в Китай поради големия дял на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Но германският производител изостава при новите електрически модели, които са много по-дигитализирани и съдържат по-голям дял софтуер.

Tesla и BYD са далеч пред Volkswagen

През миналата година марката Volkswagen вече изостана от собствените си очаквания за продажби на електрически автомобили от гамата ID. През 2021 г. са продадени само 70 хил. единици, докато бяха планирани 100 хил. автомобила. През септември 2022 г. Volkswagen успя да продаде само 16 хил. електрически автомобила.

По този начин Tesla изпреварва германския си конкурент в Китай: през последния месец септември американският производител е продал 83 хил. електрически автомобила в Народната република. Все по-силният китайски конкурент BYD дори продаде около 200 хил. NEV ("New Energy Vehicles") през миналия месец. Tesla и новите китайски производители на електромобили са много по-напред по отношение на цифровизацията от своя германски конкурент.

Volkswagen трудно може да отговори на изискванията за софтуер на много китайски купувачи на автомобили, особено на по-младите. Европейските клиенти може да се смеят на това, но за китайските шофьори микрофонът за караоке в автомобила е стандарт. Що се отнася до автономното шофиране, разработените в Германия ID на VW също нямат какво да предложат.

Затова преди няколко месеца производителят от Волфсбург обяви, че собственото софтуерно звено на групата Cariad в Народната република ще бъде увеличено от 600 на около 1200 служители. VW Group се надява, че само тази първа стъпка ще ѝ позволи да отговори по-добре на специалните нужди на китайските клиенти.

Допълнителното ново съвместно предприятие с Horizon Robotics е още една стъпка към разширяване на предлагания софтуер, особено за китайския пазар. Volkswagen не само ще създаде съвместното предприятие, но и възнамерява да придобие няколко процента дял в специалиста по информационни технологии.

Германският концерн е разговарял не само с Horizon в Китай, но и с други възможни партньори от софтуерната индустрия. През февруари станаха известни преговорите между VW Group и Huawei. През лятото китайското дъщерно дружество на Volkswagen привлече главния стратег на Huawei. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:22 | 13.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 0
super99
преди 1 година
По принцип колите нямат нужда от софтуер и да ти говори чак толкова много, но е мода. Някой беше писал - че каква кола е една кола без чипове и електроника ? Ами транспортно средство с което да се предвижиш по бързо отколкото ако се движиш пеша и да можеш да пренесеш неща евентуално със себе си. Утре ще изгърми всичката електроника от един силен електромагнитен импус и всички тръгват пеш, защото работеща електроника няма да остане.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 3 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: 0pk ... Има няколко тънки разлики . Германците правят предприятие в Поднебесната кинкалерия , да кажем за фарове и стопове . Тръгва заводчето и след шест месеца до това заводче изниква китайско заводче на местния партиен секретар и започва да прави същите фарове и стопове ... но не плаща на никой нищо ... Варианта описан по-горе , е германците плащат 1млрд за участват в нещо което нямат. И второ ще плащат на въпросните за да го интегрират в колите си на продадена бройка , вероятно и за ЕС ..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 1
0pk
преди 1 година
До: zelka007 ахаа, когато китайците го правят е кражба, а когато го правят цивилизованите държави - е трансфер на технологии. Добре е да ги знаем тия тънкости, че да не се бъркаме :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: 0pk... Вика му се трансфер на технологии ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 1
0pk
преди 1 година
До: zelka007 вверно ли, ама те германците правили ли такива работи?!? :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: 0pk... Според мен вагонетките се гласят да окрадът нещо , което да интегрират на европейският пазар ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 1
0pk
преди 1 година
До: zelka007 ае след годинка-две като разберат че китайския софтуер събира данни и ги предава на Дзин-Пин, с колко още обиколки ще изостават вагените от тислата? :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: 0pk ... Orка бре чети ... !! ... Чайниците от Поднебесната кинкалерия няма какво да окрадат от вагонетките , в случая е наоборот . Те са го окъсали м/у Лакатник и гара Бов и сега си купуват китайски софтуер за да го интегрират на платформите си поне за китайският пазар , щото губят позиции ... Онзи сухият бивш директор на вагонетките , дето е фен на Тесла и го изгониха , какво рече ... Тесла с колко обиколки ги води ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 2
0pk
преди 1 година
Да не стане резил с китайците? Щото когато чичо Илън си сътрудничи с китайци е едно, а съвсем друго е европейска компания да иска да го прави. :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още