Печалбата на Hyundai Motor и Kia Corp., част от Hyundai Group, за третото тримесечие ще отрази провизии на обща стойност 2,9 трлн. вона (2,04 млрд. долара), предупредиха южнокорейските марки, цитирани от Ройтерс.
Разходите включват провизии, свързани с техните двигатели Theta GDI.
Hyundai Motor заяви, че провизията от 1,36 трлн. вона ще бъде отразена в тримесечния му отчет, докато Kia ще отбележи удар върху печалбата от 1,54 трлн. вона.
Двете марки трябваше да заделят близо 3 млрд. долара за отстраняване на дефекти по въпросните двигатели, които се използват при модели като Hyundai Santa Fe, Kia Sorento и Kia Optima. През 2015 г. и 2017 г. двете компании осъществиха сервизни акции в САЩ, засягащи близо 1,7 млн. автомобила, като причината беше риск от отказ на двигателя с вътрешно горене.
Миналата седмица Hyundai обяви, че ще инвестира 12,6 млрд. долара в разработването на софтуер, за да ускори производството на продукти и да увеличи приходите, включително чрез създаването на нова операционна система за безжична актуализации във всички автомобили на марките Hyundai, Kia и Genesis до 2025 г.
Мащабната инициатива ще постави началото на вълна от "софтуерно дефинирани превозни средства", въоръжени с технология, която работи с „високи скорости“ и повишава стойността при препродажба на всеки автомобил, изтъква южнокорейският автомобилен производител.
Междувременно Hyundai продължава своята възходяща серия по отношение на продажбите – през първата половина на 2022 г. компанията се изкачва за първи път на трето място в света по пазарен дял. Продажбите на Hyundai в глобален план достигат 3,3 млн. броя в периода януари-юни. Това поставя концерна на трето място след Toyota Motor Corp. (5,1 млн. продадени автомобила) и Volkswagen AG (4 млн. продажби).
През юли компанията представи своя първи електрически седан, Ioniq 6, за който Hyundai се надява, че ще му помогне да спечели по-голям дял от пазара на електрически превозни средства, доминиран от Tesla Inc. Ioniq 6 е един от 30-те електрически модела, които Hyundai Motor Group - включително Hyundai Motor, нейната дъщерна компания Kia Corp. и луксозната марка Genesis - планира да представи до 2030 г., за да си осигури целевите 12% от глобалния пазар.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ