Изложената на различни геополитически въздействия верига на доставки, свързана с електромобилите, може да се сблъска с допълнително напрежение, което да окаже негативно влияние върху производството на батерии за електрически превозни средства, забавяйки темпа на налагане на този тип мобилност, предупреждава S&P Global Mobility в ново проучване, цитирано от Ройтерс.
Консултантската фирма посочва, че стремежите на производителите на оригинално оборудване да се фокусират върху продажбите на батерии и хибридни превозни средства ще бъдат изправени пред силни насрещни ветрове, тъй като в момента се наблюдава мащабна борба за суровини, като годишното пазарно търсене на литиево-йонни батерии се очаква да достигне около 3,4 тераватчаса (ТВтч) до 2030 г.
S&P Global Mobility също така изтъква, че растящите цени на редица жизненоважни метали за батерии заплашват маржовете на доставчиците и производителите на автомобили, като проблемите около добива на тези метали тласкат нагоре цените на компонентите и съответно на превозните средства.
„Суровини като литий, никел и кобалт не се появяват по магически начин, трансформирайки се в електромобилни батерии и в други компоненти“, коментира Греъм Еванс, директор на отдела „Вериги на доставки“ в S&P Global Mobility.
Междинните стъпки между изкопаването на металите и окончателното сглобяване на автомобила са изложени най-много на рискове, добавя той.
Ройтерс съобщи по-рано този месец, че водещите производители на автомобили планират да вложат близо 1,2 трлн. долара до 2030 г. за разработване и производство на милиони електрически превозни средства.
Лидерът в областта на електромобилите Tesla Inc. ще се нуждае от около 139 000 метрични тона никел през 2030 г., за да постигне целите си.


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове