Тъй като руската автомобилна индустрия продължава да страда от въздействието на санкциите на Запада, продажбите на употребявани автомобили осигуряват относително съживяване на пазара, като делът на колите от Япония представлява повече от три четвърти общия внос, сочат данни, цитирани от Ройтерс.
Продажбите на нови автомобили, произведени в Русия, спадат, откакто Москва изпрати десетки хиляди войници в Украйна в края на февруари, като санкциите ограничиха достъпа до части, а редица чуждестранни автопроизводители прекратиха дейността си в страната.
Оттеглянето на тези компании, заедно с по-силната рубла, повишава търсенето на употребявани автомобили с произход от Азия, a логистичните предизвикателства отчасти повишават цените с около 10% през септември в сравнение с началото на годината, посочва централната банка на Русия в края на миналия месец.
Вносът, който представлява около една пета от руския автомобилен пазар по обем на продажбите и половината по приходи, все още не се е възстановил напълно. Вносът на нови автомобили през август остава доста под нивата от февруари, показват данни на руската агенция Autostat. Вносът на употребявани автомобили обаче се е увеличил повече от два пъти до 23 117 броя.
По-голямата част от употребяваните автомобили, или 76%, са внесени от Япония, a Беларус е на второ място с дял от 5,3%.
Японският автомобилен производител Nissan Motor Co. миналия месец понесе загуба от 687 млн. долара, като продаде бизнеса си в Русия на държавна компания за символичната сума от една рубла, докато съперникът му Toyota прекрати производството на автомобили в Русия малко преди това.
Западът санкционира руския износ на редица суровини, използвани в производството на автомобили, докато спирането на производството допълнително затрудни сектора. Япония санкционира износа на автомобили с висока стойност за Русия, но употребяваните автомобили, внесени от физически лица, попадат извън обхвата на санкциите. Москва също насърчава схема за „сив внос“, за да осигури притока на стоки.
Почти 70% от общо 10 257 нови коли, внесени през август, идват от Китай, показват данните. Двустранната търговия между Русия и Китай се увеличава тази година.
Митнически служители във Владивосток споделят, че индивидуалните купувачи са внесли повече от 100 000 коли през града от януари до август, което представлява увеличение от почти 50%.
Междувременно съставът на купувачите се променя. Физическите лица увеличиха дела си във вноса на нови автомобили до 23% през август от 2% през февруари, съобщава Autostat.
След началото на конфликта в Украйна Асоциацията на европейския бизнес (AEB), която представлява компании, присъстващи в Русия, преразгледа прогнозата си за продажбите на нови автомобили за 2022 г. до спад от около 50% от очаквания растеж от 3,3%. През януари-септември продажбите на нови автомобили в Русия са намалели с почти 60% до 506 661 броя.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа