За разлика от не много далечното минало колите на китайските автомобилни концерни вече не отстъпват технически на моделите на техните европейски конкуренти. По отношение на имиджа обаче китайските компании все още изостават. Това се потвърждава и от ново проучване сред европейските купувачи на Civey, поръчано от Automobilwoche.
Общо 78,7%, или четирима на всеки петима респонденти, признава, че не може да си представи да закупи автомобил на китайски производител. По-голяма част от анкетираните, или 63%, дори категорично изключват китайските марки. Малко под 12% обмислят покупката на автомобил на китайски концерн. Други 9 на сто не могат да вземат решение.
Проучване на Automobilwoche в платформата LinkedIn отчита подобни резултати. От над 900 респонденти 72% споделят, че китайските марки не са опция за тях при купуване на автомобил. Едва 18% проявяват интерес към продуктите на тези компании.
Проучванията показват, че китайските автопроизводители като BYD, Nio, Aiways и Great Wall са изправени не само пред предизвикателството да изградят своите европейки търговски мрежи, но и да спечелят доверието на потенциалните клиенти в същото време. Това е трудна задача предвид широкоразпространения скептицизъм на европейския пазар относно Китай.
В тази връзка BYD и марката Ora залагат на вече установената дилърска мрежа на континента. Много търговци са се установили от десетилетия на пазара, спечелвайки доверието на потребителите. Ако те започнат да продават китайски марки, последните ще могат да се възползват от потребителското доверие.
Не на последно място, успехът на марки като Hyundai и Kia доказва, че е възможно китайските компании да се наложат в Европа.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
преди 3 години Не на последно място, успехът на марки като Hyundai и Kia доказва, че е възможно китайските компании да се наложат в Европа. - Тези две фирми са корейски. И двете фирми произвеждат автомобили от 1975г. отговор Сигнализирай за неуместен коментар