IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Европейските потребители остават скептични относно китайските автомобилни марки

63% от респондентите в анкета на Civey категорично изключват да купят автомобил на китайска компания

22:50 | 09.11.22 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     За разлика от не много далечното минало колите на китайските автомобилни концерни вече не отстъпват технически на моделите на техните европейски конкуренти. По отношение на имиджа обаче китайските компании все още изостават. Това се потвърждава и от ново проучване сред европейските купувачи на Civey, поръчано от Automobilwoche.

Общо 78,7%, или четирима на всеки петима респонденти, признава, че не може да си представи да закупи автомобил на китайски производител. По-голяма част от анкетираните, или 63%, дори категорично изключват китайските марки. Малко под 12% обмислят покупката на автомобил на китайски концерн. Други 9 на сто не могат да вземат решение.

Проучване на Automobilwoche в платформата LinkedIn отчита подобни резултати. От над 900 респонденти 72% споделят, че китайските марки не са опция за тях при купуване на автомобил. Едва 18% проявяват интерес към продуктите на тези компании.

Проучванията показват, че китайските автопроизводители като BYD, Nio, Aiways и Great Wall са изправени не само пред предизвикателството да изградят своите европейки търговски мрежи, но и да спечелят доверието на потенциалните клиенти в същото време. Това е трудна задача предвид широкоразпространения скептицизъм на европейския пазар относно Китай.

В тази връзка BYD и марката Ora залагат на вече установената дилърска мрежа на континента. Много търговци са се установили от десетилетия на пазара, спечелвайки доверието на потребителите. Ако те започнат да продават китайски марки, последните ще могат да се възползват от потребителското доверие.

Не на последно място, успехът на марки като Hyundai и Kia доказва, че е възможно китайските компании да се наложат в Европа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:52 | 09.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Biso
преди 1 година
Не на последно място, успехът на марки като Hyundai и Kia доказва, че е възможно китайските компании да се наложат в Европа. - Тези две фирми са корейски. И двете фирми произвеждат автомобили от 1975г.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още