Испанското подразделение на Volkswagen Group - SEAT, ще започне работа върху мегапроект за производство на електрически превозни средства и батерии, след като преодолее първоначалните резерви относно размера на държавните субсидии за начинанието, съобщава Ройтерс.
Проектът, ръководен от SEAT, в който ще вземат участие и 60 други компании, свързани с Volkswagen, предвижда инвестиция от 10 млрд. евро за електрифициране на испанската автомобилна индустрия и превръщането на страната в европейски център за производство на електронни превозни средства и батерии.
Миналия месец испанското правителство обяви, че бизнесът VW-SEAT ще получи 397,4 млн. евро от общо предвидените 877 млн. евро в първата фаза на програмата за финансиране на електрически превозни средства PERTE, използвайки фондовете на ЕС за възстановяване от пандемията.
Въпреки че SEAT получи най-голям дял, първоначално заяви, че финансирането не е достатъчно. Не става ясно дали размерът на средствата е увеличен. Местните медии съобщиха, че регионалните власти са предложили някои допълнителни субсидии и заеми.
„Приемането на PERTE от Volkswagen Group и SEAT е знак за нашия силен ангажимент към Испания и Европа“, заяви шефът на SEAT Уейн Грифитс.
Volkswagen Group ще електрифицира фабриките си в Марторел и Памплона, а Испания ще се сдобие с първия си завод за батерии в Сагунто, добави Грифитс. По думите му проектът ще създаде хиляди работни места.
Испания е втората по големина държава в Европа по производство на автомобили след Германия и планира да използва европейско финансиране, за да подсили своята индустрия.
Допълнителен кръг от субсидии ще доведе до изплащане на още над 2 млрд. евро, необходими на сектора, за да се справи успешно с електрификацията, изтъква правителството.
„Това е първа стъпка и сега ще продължим да търсим решения за разработване на нашия амбициозен план за електрификация“, изтъква Грифитс.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”