Чешкият производител на автомобили Skoda Auto, част от германската група Volkswagen AG, потвърди годишната си цел за продажби от най-малко 1 млн. превозни средства, като заяви, че ще даде приоритет на рентабилността пред обемите, съобщи Ройтерс.
Глобалните доставки на Skoda, най-големия износител на Чехия, спаднаха с 12,6% на годишна база до 878 200 автомобила през 2021 г., тъй като компанията беше засегната от дефицита на полупроводници и други автомобилни компоненти.
„Преди се спекулираше дали Skoda трябва да се стреми към 1,5 или 2 милиона продадени автомобила годишно. Нашата цел е да преминем границата от 1 милион броя, но в настоящата ситуация рентабилността е много по-важна от самия обем“, изтъква главният изпълнителен директор на марката Клаус Зелмер пред всекидневника E15 в интервю, част от което беше публикувано в понеделник.
Подобно на други производители на автомобили Skoda изостава от своя производствен график, което влияе и на времето за доставка до клиентите.
В същото време компанията отчита признаци на забавяне на потребителските разходи, което може да повлияе на продажбите ѝ.
„Инфлацията, енергийната криза и всички други предизвикателства, пред които сме изправени, ще окажат значително въздействие върху потребителите и бизнеса“, предупреждава Зелмер.
Според него първата половина на 2023 г. ще бъде „поносима“ предвид изоставането на ефектите върху реалната икономика.
„Но втората половина на годината ще бъде много по-натоварваща от икономическа гледна точка“, изтъква Зелмер.
Skoda се подготвя за сценарии, при които доставките на газ за индустрията може да бъдат ограничени или спрени - в такъв случай автопроизводителят може да намали наполовина работата или да концентрира потреблението на газ върху онези части от производството, които не могат да се справят без този енергоносител, като бояджийските цехове.
Чешката компания играе важна роля в стратегията на Volkswagen за електрификация на продуктовото портфолио. През пролетта бившият изпълнителен директор на германската група Херберт Дийс заяви, че разработването на малки електромобили за марките Volkswagen, Skoda и Cupra е „в ход“ преди пазарния им дебют през 2025 г. Въпросните превозни средства ще бъдат с размерите на VW Polo, като ще се продават под марките на групата, насочени за по-масовия пазар.


От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц