IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Skoda се фокусира върху рентабилността, оставяйки на заден план продажбите

Компанията отчита признаци на забавяне на потребителските разходи, което може да повлияе на продажбите ѝ

14:38 | 07.11.22 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Чешкият производител на автомобили Skoda Auto, част от германската група Volkswagen AG, потвърди годишната си цел за продажби от най-малко 1 млн. превозни средства, като заяви, че ще даде приоритет на рентабилността пред обемите, съобщи Ройтерс.

Глобалните доставки на Skoda, най-големия износител на Чехия, спаднаха с 12,6% на годишна база до 878 200 автомобила през 2021 г., тъй като компанията беше засегната от дефицита на полупроводници и други автомобилни компоненти.

„Преди се спекулираше дали Skoda трябва да се стреми към 1,5 или 2 милиона продадени автомобила годишно. Нашата цел е да преминем границата от 1 милион броя, но в настоящата ситуация рентабилността е много по-важна от самия обем“, изтъква главният изпълнителен директор на марката Клаус Зелмер пред всекидневника E15 в интервю, част от което беше публикувано в понеделник.

Подобно на други производители на автомобили Skoda изостава от своя производствен график, което влияе и на времето за доставка до клиентите.

В същото време компанията отчита признаци на забавяне на потребителските разходи, което може да повлияе на продажбите ѝ.

„Инфлацията, енергийната криза и всички други предизвикателства, пред които сме изправени, ще окажат значително въздействие върху потребителите и бизнеса“, предупреждава Зелмер.

Според него първата половина на 2023 г. ще бъде „поносима“ предвид изоставането на ефектите върху реалната икономика.

„Но втората половина на годината ще бъде много по-натоварваща от икономическа гледна точка“, изтъква Зелмер.

Skoda се подготвя за сценарии, при които доставките на газ за индустрията може да бъдат ограничени или спрени - в такъв случай автопроизводителят може да намали наполовина работата или да концентрира потреблението на газ върху онези части от производството, които не могат да се справят без този енергоносител, като бояджийските цехове.

Чешката компания играе важна роля в стратегията на Volkswagen за електрификация на продуктовото портфолио. През пролетта бившият изпълнителен директор на германската група Херберт Дийс заяви, че разработването на малки електромобили за марките Volkswagen, Skoda и Cupra е „в ход“ преди пазарния им дебют през 2025 г. Въпросните превозни средства ще бъдат с размерите на VW Polo, като ще се продават под марките на групата, насочени за по-масовия пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:38 | 07.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още