IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ново проучване критикува пазара на електромобили в Германия

Влечението на германците към SUV моделите заличава положителните ефекти от електрификацията, смятат експерти

22:51 | 21.11.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Растящата популярност на SUV моделите при общите продажби на електромобили в Германия вреди на устойчивостта на процеса по налагане на този тип задвижване, показва ново проучване „Електромобилността в Германия“ на Центъра за управление на автомобилите (CAM) към Университета за приложни науки в Бергиш Гладбах (FHDW).

Екологичните основи на германския електромобилен пазар са поставени под съмнение поради характера на самите продажби: 42% от общо 269 000 регистрации на нови електрически коли от януари до септември принадлежат на сегментите микро, малки и компактни автомобили, докато 44% отиват при SUV сегмента, пише Automobilwoche.

Проф. Щефан Брацел, ръководител на изследването, критикува тази „SUV мания“, тъй като тези превозни средства обикновено са „по-тежки, имат по-лоша аеродинамика, по-голяма батерия, по-висока консумация на енергия и са по-скъпи от моделите от другите сегменти“.

За да се намали екологичността отпечатък, според Брацел, делът на по-малките, по-ефективни електрически автомобили с умерени размери на батерията трябва да нарасне.

Колкото по-голяма е колата, толкова по-голям е пробегът и по-високи са разходите, изтъква Брацел.

Средният пробег на всичките 73 електрически модела, които се предлагат в Германия, в тяхната най-скъпа и най-добре технологични оборудвана версия, достига 412 км. Пробегът и големината на батерията нарастват с класа и размера на превозното средство. В долната част на диапазона на пробега се намират модели като тези на Smart, чийто пробег е около 100 км. В луксозния клас пробегът вече надхвърля 600 км. Тъй като батериите, осигуряващи голям пробег, са значително по-тежки от тези при сегмента на мини и компактните коли, те вървят заедно с по-голямо тегло на автомобила и понижена ефективност.

При консумацията на енергия положението е подобно. Консумацията расте с размера на автомобила и неговата батерия и съответния пробег. Средната консумация на енергия за всички 73 модела за съответните базови версии е 16,1 киловатчаса (кВтч) на 100 км. При всички 28 SUV модела това средно ниво е 16,7 кВтч, докато при малките модели, общо 21 броя, средната стойност е 15,2 кВтч.

Електрическата мобилност трябва да расте заедно с екологичната и социална отговорност, категоричен е Брацел.

Според проучването средната цена за базова версия на електромобил в Германия е 49 311 евро.

Последна актуализация: 21:35 | 21.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 6 rate down comment 3
evlogi
преди 2 месеца
На тез пък все нещо им накриво..Хубаво, че били електрически, *** що ся били suv...Ако питаме професор Брацел, ще ни навре всички в кутийки с размерите на домашен фотьойл....И дори и тогава сигурно пак ще намери кусур..Добре, че никой не го пита...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още