Lexus се стреми да изчисти натрупаните заявки за своите автомобили в Европа, след като премиум марката на Toyota Motor Corp. се сблъска със сериозни предизвикателства, свързани с недостига на полупроводници, които я принудиха да преустанови предлагането на някои модели, съобщава Automotive News Europe.
„Няма спор, че 2022 г. беше много трудна година за Lexus“, признава Мат Харисън, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe.
Продажбите на Lexus в Европа са спаднали с 28 на сто до 27 247 броя през първите девет месеца на 2022 г., сочат данни на Dataforce. Най-продаваният модел, компактният SUV UX, записа най-голямо понижение - с 36% до 10 053 броя.
Продажбите на Lexus в Европа отразиха и излизането на Toyota от руския пазар, който японската компания включва в своите регионални отчети.
„25% от обема на Toyota е в Русия“, изтъква Харисън.
Lexus се надяваше на ръст на продажбите в Европа на своя нов модел NX, първият плъгин-хибрид на марката, осигуряващ достъп на марката до данъчни облекчения.
Производството на модела в Япония обаче беше засегнато от недостига на компоненти, което изтри възможността за ръст на продажбите на NX.
„Претърпяхме сериозни съкращения на производството на ключови модели, включително на NX - модел, който стои в основата на нашите стремежи за растеж тази година“, посочва Харисън, добавяйки: „Уверени сме, че когато ограниченията при предлагането отслабнат, Lexus ще си върне импулса на растеж“.
Първите широки признаци от недостига на полупроводници се появиха в края на 2020 г., когато коронавирусните блокировки започнаха постепенно да отслабват. Основният завод на Volkswagen AG във Волфсбург остава един от най-тежко засегнатите от проблема.
Сам Фиорани от AutoForecast Solutions, който проследява производствените загуби, заяви в средата на ноември, че доставките може да намалеят до средата на следващата година.
Във Великобритания, един от най-големите европейски пазари за Lexus, клиентите на марката са предупредени, че готвените за производство през 2023 г. автомобили NX 350h са разпродадени и в момента не се приемат нови заявки.
Времето за доставка на NX сега е 12 месеца, изтъква Харисън пред Automotive News Europe.
„NX разполага с много компоненти, които са уникални за автомобила“, споделя Паскал Рух, ръководител на веригата на стойност и бизнес планиране в Lexus Europe. „Възможността за пренасочване на чипове от едни модели към други не е толкова голяма, колкото при други производители“, добавя Рух.
Големи надежди за 2023 г
Lexus се надява на по-добра година в Европа през 2023 г., като очаква кризата с чиповете да отслабне, а резултатите му да бъдат подсилени от пускането на нови модели, като реновирания RX, който излиза с плъгин хибридна версия, и новия среден електрически SUV RZ.
„Ние сме много по-уверени за 2023 г., особено след като отчитаме рекордно търсене“, изтъква Рух.
От марката обаче отказаха да предоставят прогноза за продажбите през 2023 г. „Нашата основна цел е да подредим доставките. Това е много по-важно от нашите продажби“, добавя Рух.
Lexus заяви през 2021 г., че иска да увеличи продажбите в по-широкия европейски регион до 130 хил. броя, или с 50 процента повече спрямо данните през 2019 г.
Харисън намекна, че марката планира да пусне модел, който ще бъде по-приспособен към европейските предпочитания, за да засили присъствието си в региона.
„Ще има някои много вълнуващи новини от Lexus през следващата година с много специален фокус върху Европа“, изтъква той.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове