IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли броят на електромобилите в Германия да надхвърли 1 милион преди 2023 г.?

Поставените цели за електрическите коли до 2030 г. може да изостанат значително поради високите цени на енергията и разходите за батерии

12:21 | 20.12.22 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Броят на изцяло електрическите превозни средства по германските пътища наближава 1 милион. Прагът може да бъде преминат още в началото на 2023 г., показват изчисления на автомобилния анализатор Фердинанд Дуденхьофер, цитирани от Automobilwoche.

Според него това може да стане в случай на екстремен скок в регистрациите през декември, въпреки че има малка вероятност за подобно развитие.

Според Федералната служба за автомобилен транспорт към 1 октомври в Германия има 840 645 електрически леки автомобила. Още близо 94 761 броя са новорегистрираните през ноември и октомври. Но в същото време някои купувачи анулират поръчките, съобщава Дуденхьофер, а има и препродажби отвъд граница.

На фона на всичко това, за да бъде премината границата от 1 млн. електромобила, само през декември в Германия ще трябва да бъдат регистрирани над 86 хил. превозни средства с батерии – това би било почти два пъти повече от данните за същия месец на 2021 г., изтъква Дуденхьофер.

Федералната подкрепа намалява

Възможността за преминаване на границата от 1 млн. електромобила до края на 2022 г. е подкрепена от редуцирането на федералната помощ за покупка на електрическо превозно средство от началото на следващата година, което може да тласне много клиенти към покупка преди изтичането на по-голямата субсидия, смята Томас Пекрун, вицепрезидент на Централната асоциация на германската автомобилна търговия.

„От друга страна, предполагам, че търговците, ако е възможно, ще допуснат всички електрически автомобили, които все още не са регистрирани в техния автопарк, за да могат да предложат на клиентите по-високата премия по този начин в началото на 2023 г.“, добавя Пекрун.

Според Дуденхьофер фактът, че субсидиите за електрически автомобили ще бъдат понижени в началото на следващата година, значително ще забави налагането на тези превозни средства в Германия. Целта на федералното правителство за 2030 г. ще бъде пропусната с голям разлика, допълва той. Това са 15 милиона напълно електрически коли, изтъква Дуденхьофер.

Необходимо е допълнително финансиране

По отношение на плъгин хибридите Дуденхьофер очаква пазарът да се срине след спирането на федералната помощ. При изцяло електрическите коли чувствителният към цените сегмент на по-малките превозни средства ще пострада в резултат на намалената помощ.

Високите цени на електроенергията и растящите разходи за батерии също влияят на пазара.

Според Дуденхьофер през 2030 г., при включени плъгин хибриди, общият брой на превозните средства с електрическо задвижване по германските пътища няма да надхвърля 7,2 милиона.

Deloitte също е скептична по темата.

„Ако цените на електроенергията останат на това високо ниво, ще има само 7,6 милиона електрически коли в Германия през 2030 г.“, изтъква Харалд Проф, ръководител на автомобилния сектор в консултантската фирма. За да се постигне все пак заявената цел, "от 2024 г. са необходими допълнителни мерки от страна на правителството, а също и от компаниите".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:21 | 20.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още