Участниците в най-голямата автомобилна среща на върха в Германия, състояла се в сградата на федералното канцлерство в Берлин, потвърдиха целта за разполагане на поне 15 млн. електрически автомобила по пътищата в страната до 2030 г., пише Automobilwoche.
„Участниците се съгласиха, че е необходимо бързо разширяване на електрическата мобилност, за да се постигнат климатичните цели в транспорта“, обясни говорителят на кабинета на канцлера Олаф Шолц Щефен Хебестрайт в писмено изявление във вторник след срещата.
В допълнение към Шолц, редица министри и представители на автомобилната индустрия, работнически организации, научни учреждения, провинции и общини взеха участие в срещата на тема „Трансформация на стратегическата платформа на автомобилната и мобилната индустрия“. Едва след кръглата маса федералното правителство публикува точния списък на участниците. Организации като Lobbycontrol разкритикуваха превеса на представителите на автомобилната индустрия.
Сред присъстващите попадат и представители на автопроизводители като Tesla, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz и Opel, споделя участник в кръглата маса. Сред политическите лица изпъкват имената на икономическия министър Роберт Хабек, транспортния министър Фолкер Висинг и министъра на труда Хубертус Хайл.
Експертен съвет да излиза с предложения
Според Хебестрайт дискусията се фокусира върху защитата на климата и околната среда, цифровизацията на превозните средства, свързването в мрежа на различни транспортни средства и устойчивостта на веригите на доставки.
Според наличната информация, споделена от федералното канцлерство, експертен консултативен съвет по опазване на климата, с фокус върху мобилността, трябва да разработи „скоро“ допълнителни опции за това как транспортният сектор може да допринесе за постигането на климатичните цели за 2030 г. Дотогава Германия трябва да понижи с 65% отделяните парникови газове спрямо обемите през 1990 г. В това отношение транспортният сектор на страната изостава значително.
Планирани са още срещи
Федералното правителство се позова на представения през есента "генерален план" за разширяване на зарядната инфраструктура за електрически автомобили. „Когато става въпрос за създаване и за експлоатация на инфраструктурата, енергийната и автомобилната промишленост попадат в центъра на вниманието“, изтъква Хебестрайт.
Зарядната инфраструктура на камиони също трябва да бъде усъвършенствана, допълва той.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева