Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. може да продаде своя монтажен завод в Заарлуис, Германия, на китайската компания BYD Co., съобщава Automobilwoche. Очаква се ръководството на Ford в Германия да пътува до Китай, за да обсъдят с BYD условията на сделката.
По информация на Wall Street Journal общо 15 компании са изразили интерес към съоръжението до началото на декември, включително осем фирми от автомобилната индустрия.
Заарлуис изгуби битката за привличане на производство на електромобили с фабриката на Ford във Валенсия, Испания. В момента около 4500 души работят в германското съоръжение, което изгражда компактния модел Focus.
По-рано тази седмица представители на синдиката във фабриката на Ford в Кьолн заявиха, че компанията се готви да съкрати до 3200 служители през следващите две години и половина.
Ford се намира в средата на мащабна трансформация - автомобилната компания, една от най-влиятелните по отношение на задвижването с двигатели с вътрешно горене, влезе сравнително късно в глобалната надпревара за електрическа мобилност. Групата ще продължи да разчита на завода в Кьолн, който ще бъде преустроен за производство на нови електрически модели срещу милиарди долара. Ford ще изгражда там електромобили, базирани на разработената от Volkswagen платформа MEB, като се очаква производството да стартира още в края на тази година.
Както Ford, така и BYD могат да се възползват от сделката в Заарлуис: Ford си спестява дълги спорове с работническия съвет, което ще ѝ струва много пари и репутация, докато разширяващата се марка BYD вероятно ще използва фабрика за евтини автомобили с вече обучен персонал.
През ноември главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли заяви, че компанията ще трябва да стимулира производството на компоненти за електромобили в собствените си фабрики, така че всеки служител да има „своята роля“ в бъдеще. Електрическите превозни средства ще изискват 40% по-малко труд при сглобяването им спрямо колите с двигатели с вътрешно горене, изтъкна Фарли по време на конференция в Детройт през ноември.
Фарли заяви, че Ford се "връща... към нашия модел A", когато компанията сама е изграждала много от компонентите за автомобилите в производствения комплекс Rouge в Диърборн, Мичиган. „Обособяването на вътрешно производство на двигатели за електрически превозни средства, на батерии и други компоненти е необходимо, за да се запазят работните места и да бъдем конкурентоспособни“, добави Фарли.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?