Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. се готви да съкрати до 3200 работни места през следващите две години и половина в Кьолн, Германия, заяви заместник-председателят на работническив съвет на завода на компанията Катарина фон Хакен, цитирана от Automobilwoche. Бройката отговаря на най-лошия сценарий, предвиждан от Ford за фабриката. В началото на годината концернът разполагаше с около 14 хил. служители в Кьолн.
За работниците тази ситуация е „потресаваща“, споделя Фон Хакен. „Колегите са уплашени и напълно несигурни как ще продължат нещата при тях“, добавя тя.
По думите ѝ ръководството на концерна се оправдава с централизацията в САЩ.
Ford се намира в средата на мащабна трансформация - автомобилната компания, една от най-влиятелните по отношение на задвижването с двигатели с вътрешно горене, влезе сравнително късно в глобалната надпревара за електрическа мобилност. Групата ще продължи да разчита на завода в Кьолн, който ще бъде преустроен за производство на нови електрически модели срещу милиарди долара. В завода в Заарлуис, от друга страна, производството е пред приключване. Ford вече премина през преструктуриране там.
"Шок за Кьолн"
Местните политици също реагираха с тревога. Председателят на парламентарната група на Германската социалдемократическа партия (ГСДП) Кристиан Йойстен определи случващото се като „шок за всички нас в Кьолн“ и предупреди за „предстояща деиндустриализация на нашата страна и нашия регион“. Необходима е нова стратегия, категоричен е той.
По време на среща с работниците представители на работническия съвет оповестиха плановете на компанията, която се позовава на своите вътрешни насоки за управлението на европейския си бизнес.
Според работническия съвет Ford се нуждае от повече време, преди да обяви плановете си публично. Това вероятно ще стане около средата на февруари.
От позициите, които могат да бъдат засегнати от съкращенията, до 700 са в администрацията и до 2500 в разработването на продукти. „Току-що оставихме зад гърба си голяма вълна на преструктуриране, продължила няколко години“, изтъква представител на работническия съвет, пожелал да запази анонимност.
На въпрос за причината, посочена от ръководството за редуцирането на персонала, представителят на работниците се позова на последиците от затрудненията в доставките - например в случая с полупроводниците - и на икономическата ситуация в Европа. Освен това съществуват „вътрешни (американски) фактори като ориентацията към нови марки и по-нататъшна централизация в САЩ“.
Представител на концерна заяви, че в момента Ford ускорява плановете си за изграждане на портфолио от изцяло електрически превозни средства в Европа.
„Тази трансформация ще доведе до значителни промени в начина, по който проектираме, произвеждаме и продаваме автомобили Ford и ще повлияе на бъдещата ни организационна структура“, подчертава говорителят.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО