IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на Ford в САЩ се свиват с 2% през 2022 г.

Общите продажби на електромобили на концерна нарастват повече от двойно до 61 575 броя

15:40 | 06.01.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на американския автомобилен концерн Ford Motor Co. в САЩ се свиват с 2% през 2022 г., тъй като ефектът от силния растеж от разширяващата се гама електромобили беше заличен от ограниченията при доставките при основния бизнес с бензинови и дизелови превозни средства, съобщава Wall Street Journal.

Ford е продал 1,86 млн. превозни средства през миналата година – спад спрямо отчетените през 2021 г. 1,91 млн. продажби.

Резултатите на базирания в Диърборн, Мичиган, автомобилен производител бяха подкрепени от силните поръчки за електрически превозни средства, включително за пикапа F-150 Lightning, чието производство стартира миналата пролет.

Общите продажби на електромобили на Ford – които включват Lightning, Mustang Mach-E SUV и E-Transit. – нарастват повече от двойно до 61 575 броя.

Продажбите на пикапите от серията F, които са отговорни за голяма част от приходите на Ford, се свиват с 9,9% до около 654 хил. броя. Производството на пикапите беше прекъсвано на няколко пъти през 2022 г. на фона на недостига на компоненти като полупроводници и емблеми. През септември Ford заяви, че най-малко 40 хил. автомобила, много от които пикапи, няма да бъдат изпратени до дилърите, защото не разполагат с всички необходими части.

Междувременно общите продажби на пикапи на General Motors Co. – моделите Chevrolet Silverado и GMC Sierra – също бяха засегнати от ограниченията в доставките, понижавайки се с около 2% през 2022 г., но все пак засенчват общите продажби на Ford за трета поредна година. Ford изпревари GM през предходните четири години – от 2016 г. до 2019 г. – като концернът обяви, че неговият пикап F-150 е най-продаваният автомобил в Америка в продължение на 41 години.

В началото на 2022 г. главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли раздели компанията на отделни подразделения – едно за електромобили и едно за конвенционални превозни средства -  с надеждата, че отделните екип, фокусирани върху производството на съответните задвижвания, ще помогне на концерна да се разшири значително на електромобилни пазар и да се конкурира успешно с лидери като Tesla.

Фарли си е поставил за цел да стимулира Ford да произвежда 600 хил. електромобила годишно до края на 2023 г. и 2 млн. броя до 2026 г. Според него крайната му цел е да изпревари Tesla Inc. на пазара.

Но подобно на други производители, Ford се сблъска с нарастващите разходи за суровини през последната година. По-високите цени на металите за батерии като литий и никел свиха приходите от продажбата на електрически коли, което накара Ford на три пъти да повишава цените на F-150 Lightning до около 56 хил. долара спрямо 40 хил. долара първоначално.

През 2022  г. автомобилната индустрия в САЩ отчете най-лошата си година по отношение на продажбите от повече от десетилетие, тъй като проблемите с веригата на доставки и ниските нива на инвентар повлияха върху предлагането за много компании.

С малки изключения автомобилните производители отчетоха спад на продажбите за годината. GM беше една от малкото компании, които регистрират увеличение, след като се възстанови от производствените прекъсвания, причинени от недостига на части.

Базираният в Детройт концерн върна короната си при продажбите в САЩ, побеждавайки Toyota Motor Corp., която го надви година по-рано.

В целия отрасъл продажбите в САЩ за 2022 г. достигат 13,7 млн. броя, най-ниските обеми от 2011 г. насам, като спадът на годишна база възлиза на 8%, изчислява консултантската компания Wards Intelligence.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:41 | 06.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още