Най-големият производител на батерии за електромобили в света - China’s Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), отчете годишна печалба, която задмина оценките на фона на по-силното търсене на по-чисти автомобили, предава Bloomberg.
Доставчикът на Tesla в четвъртък отчете нетна печалба за 12-те месеца до 31 декември от 30,72 млрд. юана (4,4 млрд. долара), което е увеличение от зашеметяващите 92,9% на годишна база. Това е над медианната оценка на анализаторите за 28,8 млрд. юана, сочат данни, събрани от Bloomberg, и съответства на предварителните насоки на CATL от януари за печалба между 29,1 и 31,5 млрд. юана.
Приходите възлизат на 328,6 млрд. юана, със 152% повече на годишна база и в съответствие с прогнозите на анализаторите. Основният бизнес на CATL с батерии, който през 2021 г. формираше по-голямата част от продажбите на компанията, генерира маржове от 17,2%, което съвпада с пазарните оценки.
Акциите на CATL поскъпнаха с 3,3% в петък въпреки по-широкия спад при акциите на компаниите от сектора на електрическата мобилност, предизвикан от сериозни намаления на цените, които породиха опасения за свръхкапацитет.
CATL държи дял от 37% от световния пазар на батерии за електрически автомобили през 2022 г. - доказателство за популярността на неговите по-евтини за производство литиево-желязо-сулфатни батерии. Второто място с по 13,6% дял си поделят южнкорейската LG Energy Solution и китайската BYD, показват данни на SNE Research.
Размерът и доминиращата роля на CATL, която наскоро сключи сделка за изграждането на завод с Ford Motor в САЩ – привлече вниманието на китайския президент Си Дзинпин, който в рядък коментар по време на годишните парламентарни срещи в Пекин по-рано тази седмица заяви, че гледа на водещата позиция на компанията с „радост и тревога“.
CATL отчете още силно представяне на бързо разрастващия си сегмент за съхранение на енергия, който е генерирал приходи за 45 млрд. юана, над очакванията. Това е сфера на бизнеса, към която милиардерът и председател Дзън Юцюн проявява по-голям интерес, призовавайки наскоро за по-строги стандарти – ход, който може да е от полза за компанията му за сметка на по-малките конкуренти.
Базирана в провинция Фуджиян CATL е изправена пред засилваща се конкуренция при батериите. Тази динамика отчасти се стимулира от самата CATL, която според съобщения предлага отстъпки на някои китайски производители на автомобили на фона на спадащите цени на суровини като литий, където има преки инвестиции.
В коментари към инвеститорите от петък производителят на батерии поясни, че последните отстъпки за някои производители са имали за цел да споделят литиеви минерални ресурси с дългосрочни стратегически клиенти.
Като гигант в индустрията CATL е особено силна изложена на геополитически риск, особено докато САЩ се опитват да ограничат зависимостта от китайски компании във веригата на доставки за електрическите автомобили и да насърчат автокомпаниите да произвеждат в Северна Америка.
Скорошното споразумение на CATL с Ford за лиценз на батерийната му технология LFP, която да се използва в новата фабрика за батерии за 3,5 млрд. долара, която Ford ще управлява в Мичиган, привлече вниманието на Пекин, съобщават източници на Bloomberg. Властите се опасяват, че конкурентните страни на технологията на CATL може да бъде предоставени или да са достъпни за американския производител.
В същото време CATL се опитва да се разшири глобално, с 13 производствени бази по света, включително в Германия и Унгария, и с пет центъра за проучвания и развития, показват данни на сайта на компанията.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
преди 2 години До: evlogi ... производството на батерии за електрички , е енергоемък и мащабен като стоманодобивът . зареждаш големи количества изходни материали , но в металургията получаваш готов продукт след 15мин , а тук след около 3-4 седмици . освен това процесът е непрекъснат и многоетапен както в производството на хартия , има около 8 основни цикъла , докато стигнеш до активирането на батерията ... тема за размисъл : доставчикът на тесла за каучукови уплътнения какъв марж е реализирал ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години 92.9% ръст без съмнение си е сериозно постижение, но пък Тесла за същият период отчетоха 128% ръст на този показател,и то от по-висока база.( от 5.5 млрд на 12.6 млрд ) отговор Сигнализирай за неуместен коментар