Германската автомобилна група Volkswagen планира да инвестира в мини, за да намали цената на батерийните клетки, да задоволи половината от собственото си търсене и да продава на трети страни, споделя пред Ройтерс Томас Шмал, член на борда на компанията, отговарящ за технологиите.
Най-големият производител на автомобили в Европа се стреми да превърне своето звено за батерии PowerCo в глобален доставчик на батерии, а не само да произвежда за вътрешните нужди на Volkswagen, посочва Шмал в интервю за медията.
PowerCo ще започне да доставя клетки на Ford Motor Co., които ще покрият нуждите на 1,2 милиона автомобила, които американският производител на автомобили изгражда в Европа на платформата MEB, разработена от Volkswagen, изтъква Шмал.
В дългосрочен план германската група планира да изгради достатъчно клетки, за да посрещне половината от вътрешното търсене на батерии, като повечето производствени мощности ще са разположени в Европа и Северна Америка, добавя технологичният директор.
Миннодобивният капацитет е в основата на това, изтъква Шмал. „Поради това трябва да инвестираме директно в мините“, добавя той.
Автомобилният производител си партнира чрез сделки за доставка с миннодобивни компании в Канада, където ще построи първия си завод за батерии в Северна Америка.
Шмал отказа да коментира други евентуални местоположения или къде или кога Volkswagen може да инвестира директно в мини, като каза, че компанията няма да разкрие тази информация, докато пазарът не се подобри.
„В бъдеще ще има определен брой стандарти за батерии. Чрез нашия голям обем и бизнеса ни с продажби на трети страни, ние искаме да бъдем един от тези стандарти“, подчертава Шмал.
Амбициозна пътна карта
Производството или снабдяването с батерии на разумна цена е ключово предизвикателство за автомобилни производители като Volkswagen, Tesla и Stellantis, тъй като те се стремят да направят електрическите превозни средства по-достъпни.
Към момента Tesla се е ангажирала с повече инвестиции в производството на батерии от Volkswagen, показва анализ на Ройтерс, въпреки че дори американският производител на електромобили изпитва трудности при увеличаването на производството и търси азиатски доставчици, за да му помогнат.
Малко автопроизводители са разкрили директни дялове в мини, но много от тях са сключили сделки с миннодобивни компании за добив на суровини като литий, никел и кобалт и доставянето им на съответните производители на батерии, с които автомобилните компании работят.
PowerCo, която беше създадена миналата година, се стреми към 20 млрд. евро годишни продажби до 2030 г.
Това е амбициозна пътна карта за звено, което все още не произвежда в мащаб. Производството ще започне съответно през 2025 г. в завода на PowerCo в Залцгитер, Германия, през 2026 г. във Валенсия, Испания и през 2027 г. в Онтарио, Канада.
Все пак Шмал е уверен, че Volkswagen може да се разшири бързо - и трябва да го направи, ако иска да изгради достъпни електромобили, при които 40% от разходите се дължат на батерията.
Volkswagen публикува в четвъртък подробности за достъпен електромобил на цена от 25 хил. евро, който ще бъде пуснат на пазара в Европа около 2025 г.
Китайският конкурент BYD, който също произвежда батерии, остава далеч пред Volkswagen в надпреварата за достъпни електромобили и изпреварва германския производител на автомобили за втори път за четири месеца по продажби в Китай през февруари.
Свиване на разходите
В петгодишния разходен план на Volkswagen за 180 млрд. евро до 15 млрд. евро са заделени за трите обявени завода за батерии и за някои източници на суровини.
Производителят е очертал план за суровините с хоризонт до 2026 г., тъй като дотогава е сигурно, че заводите в Германия и Испания ще продължат да работят, като през следващите месеци ще се реши как да се отговори на търсенето занапред, посочва Шмал.
Volkswagen е направил заявка за батерии на стойност около 14 млрд. долара до шведския завод на Northvolt.
„По-нататъшното намаляване на разходите за батерии е предизвикателство“, посочва Шмал, добавяйки: „Използваме всички инструменти с PowerCo“.
Половината от персонала на PowerCo са ветерани от индустрията на батериите в Азия, което позволява на звеното да навлезе в индустрията напълно подготвено, подчертава Шмал.


Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Днес отбелязваме Международния ден на доброволеца
Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Подписахме екшън план за три нови моста над Дунав
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад