IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на автомобили в Китай остават без промяна през март

Продажбите на превозни средства с нова енергия са нараснали с почти 22% през месеца

15:56 | 10.04.23 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Архив Ройтерс
Снимка: Архив Ройтерс

Ръстът на продажбите на пътнически превозни средства в Китай остана без промяна през март спрямо година по-рано, показват индустриални данни, публикувани в понеделник. Повечето намаления на цените от автомобилните компании и въвеждането на стимули от местните правителства са подкрепили търсенето, съобщава Ройтерс.

Продажбите на автомобили през март възлизат на 1,61 млн. единици, съобщи Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). През първите три месеца продажбите са намалели с 13,4% до 4,33 млн. единици, добавя асоциацията.

Продажбите на превозни средства с нова енергия (NEVs), които включват изцяло електрически автомобили и plug-in хибриди, са нараснали с 21,9% през март и представляват 34% от продажбите за месеца, показват данните.

BYD води в сегмента с пазарен дял от 35,5%, а Tesla държи 14% от пазара.

Няма съмнение, че през април ще видим добро възстановяване на ръста на продажбите, каза пред репортери Цуи Донгшу, генерален секретар на асоциацията, позовавайки се на ниската база за сравнение за съответния период на миналата година.

През април 2022 г. Китай наложи строги блокади поради COVID-19 в големите градове, включително търговския си център Шанхай.

Цените на NEV падат бързо благодарение на отстъпките и намаляващите цени на батериите, засилвайки натиска върху превозните средства с двигатели с вътрешно горене (ICE) и популярните марки зад тях.

Повече от 40 бранда се присъединиха към ценовата война, започната от Tesla тази година. Сред тях са Nissan, Toyota и Volkswagen, които започнаха да предлагат агресивни отстъпки за своите най-продавани модели ICE, за да защитят пазарния дял.

Местните власти, които виждат автомобилната индустрия като стълб на икономиката, също предоставят субсидии за купувачите, за да стимулират търсенето, а някои от тези програми започнаха да обхващат и производителите на автомобили, за да стимулират производството.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:56 | 10.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още