IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Еврокомисар: ЕС и Япония могат да осигурят ориентир в електромобилните регулации

Сътрудничеството между страните е от ключово значение за намаляване на регулаторната тежест върху производителите на автомобили и техните доставчици, изтъква Виргиниюс Синкявичюс

18:52 | 18.04.23 г.
Еврокомисарят по въпросите за околната среда Виргиниюс Синкявичюс. Снимка: Bloomberg L.P.
Еврокомисарят по въпросите за околната среда Виргиниюс Синкявичюс. Снимка: Bloomberg L.P.

Япония и Европейският съюз (ЕС) могат да помогнат на производителите на електрически превозни средства и на техните доставчици да се ориентират в новите разпоредби чрез техническо сътрудничество, заяви еврокомисарят по въпросите за околната среда Виргиниюс Синкявичюс, цитиран от Nikkei Asia Review.

„Бихме могли да проучим как да си сътрудничим на техническо ниво, за да се учим един от друг и да улесним различните регулаторни органи да се договорят за общи правила и стандарти“, изтъква Синкявичюс в писмено интервю преди съботната среща на министрите на околната среда и енергетиката на страните от Г-7 в Сапоро, Япония. „Това ще намали административната тежест върху производителите на батерии и автомобили в ЕС и Япония“, добавя еврокомисарят.

Призивът за сътрудничество отразява ангажимента на ЕС за обособяване на нови правила, имащи за цел да гарантират, че батериите не допринасят за изменението на климата.

Европейската комисия (ЕК), изпълнителната власт на ЕС, публикува проекторегламенти, които ще изискват оповестяване на въглероден отпечатък при батериите за електрически автомобили от 2024 г.

Предложеното изискване обхваща емисиите въглероден диоксид през целия жизнен цикъл на батерията - от производството до извеждането от експлоатация. Максималният въглероден отпечатък ще бъде определен на по-късна дата.

Тези правила, които ще се прилагат и за производители извън ЕС, биха добавили регулаторно препятствие в рамките на веригата на доставки на автомобили. Батериите играят важна роля в електромобилната индустрия.

„В световен мащаб търсенето на батерии вероятно ще надмине предлагането в обозримо бъдеще“, прогнозира Синкявичюс, добавяйки: „Това означава, че нашите автомобилни сектори ще абсорбират всяка произведена батерия“.

Запитан относно надеждите на ЕС за лидерството на Япония в политиката за околната среда като председател на Г-7 тази година, Синкявичюс сподели, че срещата в Сапоро е „възможност изрично и недвусмислено да се призове за прекратяване на замърсяването с пластмаси и да се напредне в преговорите за глобално споразумение за пластмасите".

ЕС също така приветства инициативи, ориентирани към бизнеса, за постигане на кръгова икономика, изтъква още той.

Преследването на екологични действия на глобално ниво ще изисква участието на страни извън Г-7, като Синкявичюс не залага на универсалния подход към развиващите се страни.

„Така нареченият Глобален Юг е силно разнородна група от държави и би било погрешно да ги сведем до общ набор от позиции и предизвикателства“, изтъква еврокомисарят, отбелязвайки как преговорите по Глобалната рамка за биоразнообразие в Монреал миналия декември „показват колко различни могат да бъдат опасенията и подходите на страни и региони като Индия, Китай, Латинска Америка и Африка“. „Ето защо ЕС предпочита подхода за всеки отделен случай с нашите страни партньори“, добавя той.

По думите му екологичната криза е извадила глобалните неравенства на повърхността и „сега признаваме, че не може да има зелен преход без справедливост в областта на климата и околната среда“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:52 | 18.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още