IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Френското автомобилно лоби предлага потребителски бонус „произведено в Европа“

Предложението на групата се отнася за електромобили, изградени в рамките на Стария континент и е реакция срещу политиките на Китай и САЩ

11:34 | 20.04.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Френското автомобилно лоби Plateforme de la filière automobile (PFA) предложи в сряда (19 април) бонусът, който правителството осигурява за потребителите, които купуват електрически автомобили, да бъде запазен за превозни средства „произведени в Европа“, съобщава Ройтерс.

Предложението на групата отразява стремежите на Европа да намери начин да се противопостави на китайския протекционизъм в индустрията и на субсидиите на САЩ, включени в приетия през август Закон за намаляване на инфлацията (IRA).

Бонусът може да бъде част от споразумение за сектора, което трябва да бъде договорено между автомобилната индустрия и френското правителство за периода 2023-2027 г.

„Възможността за бонус, предназначен за превозни средства, произведени на европейска територия, подобно на IRA в САЩ, е сред опциите, които разглеждаме“, споделя пред Ройтерс Марк Мортюру, ръководител на PFA. „Целта е да се даде време на европейската индустрия да се консолидира“, добавя той.

Във Франция бонусът за потребителите, купуващи електрическа кола, може да достигне 5000 евро, независимо къде е произведен автомобилът. Досега електрическите автомобили, произведени от американския производител на автомобили Tesla Inc., отговаряха на условията за бонуса.

Решението на Европейския съюз (ЕС) да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. - мярка, насочена към ускоряване на преминаването към електрически превозни средства и засилване на борбата с изменението на климата - породи опасения сред европейските автопроизводители, че подобна цел може да се окаже непостижима, тъй като тези компании все още не произвеждат достатъчно електромобили, за да покрият търсенето. Това от своя страна би облагодетелствало вносните електрически автомобили, особено тези от Китай.

В края на март енергийните министри на ЕС окончателно забраниха използването на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г., след като беше постигнато споразумение с Германия, която имаше възражения по темата.

Европейската комисия (ЕК) ще създаде нов клас за автомобилите, задвижвани от нисковъглеродни горива. Става въпрос за горива, които се произвеждат при разделянето на молекулата на водата на кислород и водород и обогатяват допълнително с уловените въглеродни емисии. Тези горива се смятат за неутрални, защото емитираният въглероден диоксид при изгарянето им се компенсира с уловения и използван при производството, пише Ройтерс. Другото изключение е за автомобили, задвижвани чрез водород.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:34 | 20.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още