Френското автомобилно лоби Plateforme de la filière automobile (PFA) предложи в сряда (19 април) бонусът, който правителството осигурява за потребителите, които купуват електрически автомобили, да бъде запазен за превозни средства „произведени в Европа“, съобщава Ройтерс.
Предложението на групата отразява стремежите на Европа да намери начин да се противопостави на китайския протекционизъм в индустрията и на субсидиите на САЩ, включени в приетия през август Закон за намаляване на инфлацията (IRA).
Бонусът може да бъде част от споразумение за сектора, което трябва да бъде договорено между автомобилната индустрия и френското правителство за периода 2023-2027 г.
„Възможността за бонус, предназначен за превозни средства, произведени на европейска територия, подобно на IRA в САЩ, е сред опциите, които разглеждаме“, споделя пред Ройтерс Марк Мортюру, ръководител на PFA. „Целта е да се даде време на европейската индустрия да се консолидира“, добавя той.
Във Франция бонусът за потребителите, купуващи електрическа кола, може да достигне 5000 евро, независимо къде е произведен автомобилът. Досега електрическите автомобили, произведени от американския производител на автомобили Tesla Inc., отговаряха на условията за бонуса.
Решението на Европейския съюз (ЕС) да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили от 2035 г. - мярка, насочена към ускоряване на преминаването към електрически превозни средства и засилване на борбата с изменението на климата - породи опасения сред европейските автопроизводители, че подобна цел може да се окаже непостижима, тъй като тези компании все още не произвеждат достатъчно електромобили, за да покрият търсенето. Това от своя страна би облагодетелствало вносните електрически автомобили, особено тези от Китай.
В края на март енергийните министри на ЕС окончателно забраниха използването на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 г., след като беше постигнато споразумение с Германия, която имаше възражения по темата.
Европейската комисия (ЕК) ще създаде нов клас за автомобилите, задвижвани от нисковъглеродни горива. Става въпрос за горива, които се произвеждат при разделянето на молекулата на водата на кислород и водород и обогатяват допълнително с уловените въглеродни емисии. Тези горива се смятат за неутрални, защото емитираният въглероден диоксид при изгарянето им се компенсира с уловения и използван при производството, пише Ройтерс. Другото изключение е за автомобили, задвижвани чрез водород.


Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво