IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Британското автомобилно лоби понижи прогнозата си за продажбите на електромобили

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили очаква пазарният дял на електрическите коли да достигне 18,4% за 2023 г., изоставяйки прогнозата за 19,7%

15:39 | 04.05.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Продажбите на електрически превозни средства с батерии се очаква да понесат удар във Великобритания през 2023 г. заради инфлационния натиск и липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура, въпреки че цялостната перспектива за регистрациите на нови автомобили във Великобритания се е подобрила, съобщава Ройтерс, цитирайки местното индустриално лоби.

Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) понижи прогнозата си за пазарния дял на изцяло електрическите превозни средства (BEV) до 18,4% от общите продажби за годината спрямо предишна оценка за дял от 19,7%.

Въпреки че перспективите на SMMT за електромобилите се смекчиха, секторът отбеляза силно представяне през април, като годишните доставки на този вид задвижване се увеличиха до 20 522 превозни средства, а пазарният дял скочи от 10,8% на 15,4 на сто.

„По-широките икономически условия и безпокойството относно местата за зареждане започват да хвърлят сянка върху нетърпението на пазара да възприеме мобилността с нулеви емисии в необходимия мащаб и скорост“, изтъква главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус.

Регистрациите на нови автомобили в страната се повишиха за девети пореден месец, скачайки с 11,6% през април спрямо година по-рано до 132 990 броя.

Според Хоус пазарът на нови автомобили набира инерция, тъй като облекчаването на натиска върху доставките осигурява така необходимия тласък при продажбите.

В началото на годината основателят на Britishvolt Ltd. Орал Наджари предупреди, че британската индустрия за производство на електромобилни батерии е обречена, освен ако правителството не я подкрепи. Малко преди това компанията на Наджари подаде молба за защита от фалит и избра счетоводната компания EY за администратор по несъстоятелност, освобождавайки почти целия си персонал. Britishvolt можеше да бъде спасена, ако британското правителство ѝ бе осигурило дори една трета от 100-те милиона паунда, обещани ѝ от бившия премиер Борис Джонсън, изтъква Наджари, който се оттегли от поста на главен изпълнителен директор през август, но все още остава най-големият акционер в Britishvolt.

Междувременно основното оръжие на британската автомобилна индустрия, Jaguar Land Rover, обяви, че ще инвестира 15 млрд. паунда (18,7 млрд. долара) през следващите пет години в разработването на електрически автомобили, както и за функции за автономно шофиране като част от стремежа си да се откаже от двигателя с вътрешно горене. Планът включва модернизирането на завода на JLR в Хейлууд, Великобритания, в съоръжение, което ще изгражда само електромобили. Очаква се производството там да стартира през 2025 г., като първият модел, който ще бъде изграден, е средноразмерен SUV Range Rover.

Jaguar, която се сблъска със свиващи се продажби, ще пусне в продажби първия от трите нови електрически модела през 2024 г., включително Grand Tourer с четири врати. Автомобилът ще предлага пробег до 700 километра на цена от 100 000 паунда.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:39 | 04.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още