Продажбите на електрически превозни средства с батерии се очаква да понесат удар във Великобритания през 2023 г. заради инфлационния натиск и липсата на достатъчно развита зарядна инфраструктура, въпреки че цялостната перспектива за регистрациите на нови автомобили във Великобритания се е подобрила, съобщава Ройтерс, цитирайки местното индустриално лоби.
Асоциацията на производителите и търговците на автомобили (SMMT) понижи прогнозата си за пазарния дял на изцяло електрическите превозни средства (BEV) до 18,4% от общите продажби за годината спрямо предишна оценка за дял от 19,7%.
Въпреки че перспективите на SMMT за електромобилите се смекчиха, секторът отбеляза силно представяне през април, като годишните доставки на този вид задвижване се увеличиха до 20 522 превозни средства, а пазарният дял скочи от 10,8% на 15,4 на сто.
„По-широките икономически условия и безпокойството относно местата за зареждане започват да хвърлят сянка върху нетърпението на пазара да възприеме мобилността с нулеви емисии в необходимия мащаб и скорост“, изтъква главният изпълнителен директор на SMMT Майк Хоус.
Регистрациите на нови автомобили в страната се повишиха за девети пореден месец, скачайки с 11,6% през април спрямо година по-рано до 132 990 броя.
Според Хоус пазарът на нови автомобили набира инерция, тъй като облекчаването на натиска върху доставките осигурява така необходимия тласък при продажбите.
В началото на годината основателят на Britishvolt Ltd. Орал Наджари предупреди, че британската индустрия за производство на електромобилни батерии е обречена, освен ако правителството не я подкрепи. Малко преди това компанията на Наджари подаде молба за защита от фалит и избра счетоводната компания EY за администратор по несъстоятелност, освобождавайки почти целия си персонал. Britishvolt можеше да бъде спасена, ако британското правителство ѝ бе осигурило дори една трета от 100-те милиона паунда, обещани ѝ от бившия премиер Борис Джонсън, изтъква Наджари, който се оттегли от поста на главен изпълнителен директор през август, но все още остава най-големият акционер в Britishvolt.
Междувременно основното оръжие на британската автомобилна индустрия, Jaguar Land Rover, обяви, че ще инвестира 15 млрд. паунда (18,7 млрд. долара) през следващите пет години в разработването на електрически автомобили, както и за функции за автономно шофиране като част от стремежа си да се откаже от двигателя с вътрешно горене. Планът включва модернизирането на завода на JLR в Хейлууд, Великобритания, в съоръжение, което ще изгражда само електромобили. Очаква се производството там да стартира през 2025 г., като първият модел, който ще бъде изграден, е средноразмерен SUV Range Rover.
Jaguar, която се сблъска със свиващи се продажби, ще пусне в продажби първия от трите нови електрически модела през 2024 г., включително Grand Tourer с четири врати. Автомобилът ще предлага пробег до 700 километра на цена от 100 000 паунда.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони