Липсата на ресурси означава, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственият отговор на автомобилния сектор на изменението на климата, заяви водещ учен в Toyota Motor Corp., предупреждавайки, че фокусирането върху електромобилите, задвижвани изцяло с батерии, може да тласне някои шофьори да се придържат към замърсяващите превозни средства с двигател с вътрешно горене.
Някои инвеститори и екологични групи отдавна критикуват Toyota за бавното ѝ ангажиране с електрическото задвижване, посочвайки, че компанията значително изостава от Tesla Inc. и други концерни на фона на нарастващото световно търсене, пише Ройтерс.
Японският концерн, който е най-големия автопроизводител по пазарен дял в света, отвръща на тези критики, като изтъква, че електромобилите са само една от опциите и че бензиново-електрическите хибриди, като неговия пионер Prius, са по-реалистичен избор за някои пазари и водачи.
Гил Прат, главен изпълнителен директор на Toyota Research Institute, заяви пред журналисти, че електромобилите могат да осигурят положителна промяна в облекчаването на изменението на климата в страни като Норвегия, която разполага с развита инфраструктура за възобновяема енергия и зарядни станции.
Но в други части на света, където въглищата все още се използват за производство на енергия, хибридите са по-добри алтернативи от електромобилите за намаляване на въглеродните емисии, добавя Прат.
„Материалите за батерии и възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще достигнат изобилие“, изтъква още той. „Но ще отнеме десетилетия, за да се увеличат мащабите на мините за суровини за батерии, производството на възобновяема енергия, далекопроводите и сезонните съоръжения за съхранение на енергия“, допълва Прат.
Toyota, която се стреми да продаде 1,5 милиона автомобила с батерии до 2026 г. и да представи 10 нови напълно електрически модела, твърди, че преходът към въглеродна неутралност ще се нуждае от използването на хибридни автомобили и превозни средства с водородни горивни клетки.
Миналата година Ройтерс съобщи за лобизма на бившия главен изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода, който притисна японското правителство да подкрепи хибридните превозни средства, изтъквайки, че в противен случай властите рискуват да загубят подкрепата на автомобилната индустрия.
Електромобилите са "една много важна опция" за постигане на въглеродна неутралност, както и водородът, споделя Тойода, който в момента е председател на Toyota.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска