IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota: Електромобилите не могат да са единствената опция

Фокусирането изцяло върху това задвижване от страна на сектора може да тласне някои шофьори да се придържат към конвенционалните автомобили, предупреждава концернът

11:00 | 19.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Гил Прат, главен изпълнителен директор на Toyota Research Institute. Снимка: Bloomberg L.P.
Гил Прат, главен изпълнителен директор на Toyota Research Institute. Снимка: Bloomberg L.P.

Липсата на ресурси означава, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственият отговор на автомобилния сектор на изменението на климата, заяви водещ учен в Toyota Motor Corp., предупреждавайки, че фокусирането върху електромобилите, задвижвани изцяло с батерии, може да тласне някои шофьори да се придържат към замърсяващите превозни средства с двигател с вътрешно горене.

Някои инвеститори и екологични групи отдавна критикуват Toyota за бавното ѝ ангажиране с електрическото задвижване, посочвайки, че компанията значително изостава от Tesla Inc. и други концерни на фона на нарастващото световно търсене, пише Ройтерс.

Японският концерн, който е най-големия автопроизводител по пазарен дял в света, отвръща на тези критики, като изтъква, че електромобилите са само една от опциите и че бензиново-електрическите хибриди, като неговия пионер Prius, са по-реалистичен избор за някои пазари и водачи.

Гил Прат, главен изпълнителен директор на Toyota Research Institute, заяви пред журналисти, че електромобилите могат да осигурят положителна промяна в облекчаването на изменението на климата в страни като Норвегия, която разполага с развита инфраструктура за възобновяема енергия и зарядни станции.

Но в други части на света, където въглищата все още се използват за производство на енергия, хибридите са по-добри алтернативи от електромобилите за намаляване на въглеродните емисии, добавя Прат.

 „Материалите за батерии и възобновяемата инфраструктура за зареждане в крайна сметка ще достигнат изобилие“, изтъква още той. „Но ще отнеме десетилетия, за да се увеличат мащабите на мините за суровини за батерии, производството на възобновяема енергия, далекопроводите и сезонните съоръжения за съхранение на енергия“, допълва Прат.

Toyota, която се стреми да продаде 1,5 милиона автомобила с батерии до 2026 г. и да представи 10 нови напълно електрически модела, твърди, че преходът към въглеродна неутралност ще се нуждае от използването на хибридни автомобили и превозни средства с водородни горивни клетки.

Миналата година Ройтерс съобщи за лобизма на бившия главен изпълнителен директор на Toyota Акио Тойода, който притисна японското правителство да подкрепи хибридните превозни средства, изтъквайки, че в противен случай властите рискуват да загубят подкрепата на автомобилната индустрия.

Електромобилите са "една много важна опция" за постигане на въглеродна неутралност, както и водородът, споделя Тойода, който в момента е председател на Toyota.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:01 | 19.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още