Закъсалият производител на електрически камиони Nikola рискува да бъде изваден от Nasdaq, разкри компанията в регулаторно заявление.
Компанията заяви, че на 24 май е получила известие за изваждане от борсата, тъй като цената на акциите ѝ е била под 1 долара за брой през последните 30 дни. Дружеството има срок до 20 ноември, за да се съобрази с правилото за минимална цена на Nasdaq, което изисква цената на акциите да бъде над 1 долар в продължение на 10 последователни работни дни.
Акциите на Nikola достигнаха 65,90 долара през 2020 г., когато компанията се ръководеше от съоснователя Тревър Милтън, който бе осъден заради федерална измама с ценни книжа. Оттогава акциите поевтиняха с 20% до 0,62 долара, предава TechCrunch.
Nikola е сред все по-големия брой компании, които станаха публични чрез сливане с дружество със специална цел за придобиване, а впоследствие пазарната им капитализация падна значително, като в някои случаи се стига до изключване от борсата. Този месец Lordstown Motors съобщи, че също е получила известие за изключване от борсата. Уведомлението, както и провалената сделка с Foxconn, накараха Lordstown да извърши обратно разделяне на акциите. Много от тези компании за мобилност бяха привлечени от капитала, до който публичните пазари имат достъп. А използването на дружество със специална цел (SPAC) като финансов инструмент изглежда работеше в началото, като много от тях се превърнаха в хитови акции през 2021 г.
Сега обаче фундаменталните фактори настигат компании като Nikola, както и други дружества със специална цел като Arrival, Bird и Canoo.
Nikola работи за набиране на повече средства чрез емитиране на повече акции. Тя призовава акционерите да гласуват за предложение, което ще ѝ позволи да увеличи броя на обикновените акции на компанията. За да бъде прието това предложение, е необходимо собствениците на повече от 50% от акциите в обращение да гласуват в подкрепа на предложението.
Анализаторът на JPMorgan Бил Питърсън написа по-рано този месец, че макар стратегията и новият фокус на Nikola да имат смисъл, той е скептичен по отношение на разрастването на бизнеса и профила на рентабилност в сравнение с целите на компанията.
„В условията на предизвикателна пазарна среда според нас компанията няма големи възможности за набиране на капитал на този етап", пише Питърсън в бележка от 9 май, цитирана от Bloomberg.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари