Правителството на Полша ще обжалва приетите от Европейския съюз (ЕС) правила за постепенно прекратяване на продажбите на нови леки коли с двигател с вътрешно горене до 2035 г. в най-висшата съдебна инстанция в блока в рамките на дни, предупреди полският министър на климата Анна Москва, цитирана от Ройтерс.
Пакетът от регламенти на ЕС, одобрени по-рано тази година, има за цел да стартира нов въглероден пазар за ограничаване на емисиите от сградите и транспорта, както и зануляване на въглеродните емисии от леки автомобили и микробуси до 2035 г.
Полша е единствената страна, която се противопоставя на предложението и гласува против правилата, като се аргументира, че им липсва подходящ анализ на пазарните и социални последици от забраната.
„Не сме съгласни с този и с други документи от пакета „Готови за 55“ и го отнасяме до Съда на ЕС. Надявам се, че други страни ще се присъединят“, изтъква Москова пред Radio Zet. „Ще подадем съдебния иск през следващите дни“, добавя тя.
Междувременно страната продължава да развива своята автомобилна индустрия в посока електрификация. Държавната компания ElectroMobility Poland представи още през 2020 г. електрически хечбек и SUV прототипи към марката Izera, който планира да пусне в продажба през 2023 г. В тази връзка производителят на въздушни филтри за автомобили PZL Sedziszow започна да произвежда батерии за електромобили, като вярва, че правителственият план на стойност 5 млрд. злоти (1,3 млрд. долара) за изграждането на двата модела ще привлече повече глобални автомобилни производители на местния пазар.
Производството на автомобилни части представлява 11% от промишленото производство и 4% от брутния вътрешен продукт (БВП) на Полша, много по-малко, отколкото в Словакия, Унгария и Чехия, където секторът представлява повече от една трета от промишленото производство.
Варшава обаче смята, че преминаването от превозни средства с двигатели с вътрешно горене към електромобили може да предостави възможност за намаляване на разликата спрямо другите страни от Вишеградската четворка.
Страната вече е използва щедри стимули за привличане на азиатски доставчици на батерии като LG Chem и Guotai Huarong, за да засили позициите си в индустрията.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа