IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Льо Мер: ЕС трябва да се придържа към плана за колите с двигатели с вътрешно горене

Европа трябва да избягва изпращането на непоследователни послания към автомобилните производители, категоричен е френският финансов министър

12:31 | 13.03.23 г.
Френският министър на финансите Брюно льо Мер. Снимка: Bloomberg L.P.
Френският министър на финансите Брюно льо Мер. Снимка: Bloomberg L.P.

Европейският съюз (ЕС) трябва да се придържа към своя план за забрана на продажбите на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като отхвърли заплахите на Германия и Италия да блокират регламента, заяви френският министър на финансите Брюно льо Мер, цитиран от Bloomberg.

„Не можем да кажем, че има извънредна климатична ситуация, а по-скоро оттегляне от прехода към електрически превозни средства“, коментира Льо Мер в ефира на телевизия France Info. „Готови сме да се борим, тъй като това е екологична и икономическа грешка“, подчерта министърът.

Германия, където производството на автомобили представлява крайъгълен камък за икономиката, поиска от Европейската комисия (ЕК) да освободи от забраната всички автомобили, задвижвани със синтетични горива. По този начин Берлин поставя под въпрос вече договорен план за намаляване на въглеродните емисии.

Впоследствие Италия се присъедини към Германия в заплахата да наложи вето върху предложения закон, като правителството на премиера Джорджия Мелони твърди, че регламентът няма смисъл и излага на риск хиляди работни места.

Льо Мер каза, че Европа изостава от Китай с пет до десет години в разработването на електрически автомобили и трябва да избягва изпращането на непоследователни послания към автомобилните производители, включително за френските Stellantis NV и Renault SA.

„Твърдението, че ще преминем към електромобил, но ще запазим и двигателя с вътрешно горене, е икономически непоследователно и опасно за индустрията“, предупреди финансовият министър, добавяйки: „Това не е в нашия национален интерес, не е в интерес на автопроизводителите, нито на планетата“.

Германската автомобилна индустрия осигурява работа на около 800 хил. души и генерира приходи от около 411 милиарда евро. Испания се нарежда на второ място сред страните в Европа, които изграждат автомобили, като нейната индустрия стои зад 11% от годишния ѝ брутен вътрешен продукт (БВП).

Окончателното гласуване на забраната, договорена миналата година, беше насрочено за 7 март, но след възражението на Германия, то се отлага за неопределено време. Представители на страната и ЕС преговарят за намиране на компромис.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:31 | 13.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още