Европейският съюз (ЕС) трябва да се придържа към своя план за забрана на продажбите на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г., като отхвърли заплахите на Германия и Италия да блокират регламента, заяви френският министър на финансите Брюно льо Мер, цитиран от Bloomberg.
„Не можем да кажем, че има извънредна климатична ситуация, а по-скоро оттегляне от прехода към електрически превозни средства“, коментира Льо Мер в ефира на телевизия France Info. „Готови сме да се борим, тъй като това е екологична и икономическа грешка“, подчерта министърът.
Германия, където производството на автомобили представлява крайъгълен камък за икономиката, поиска от Европейската комисия (ЕК) да освободи от забраната всички автомобили, задвижвани със синтетични горива. По този начин Берлин поставя под въпрос вече договорен план за намаляване на въглеродните емисии.
Впоследствие Италия се присъедини към Германия в заплахата да наложи вето върху предложения закон, като правителството на премиера Джорджия Мелони твърди, че регламентът няма смисъл и излага на риск хиляди работни места.
Льо Мер каза, че Европа изостава от Китай с пет до десет години в разработването на електрически автомобили и трябва да избягва изпращането на непоследователни послания към автомобилните производители, включително за френските Stellantis NV и Renault SA.
„Твърдението, че ще преминем към електромобил, но ще запазим и двигателя с вътрешно горене, е икономически непоследователно и опасно за индустрията“, предупреди финансовият министър, добавяйки: „Това не е в нашия национален интерес, не е в интерес на автопроизводителите, нито на планетата“.
Германската автомобилна индустрия осигурява работа на около 800 хил. души и генерира приходи от около 411 милиарда евро. Испания се нарежда на второ място сред страните в Европа, които изграждат автомобили, като нейната индустрия стои зад 11% от годишния ѝ брутен вътрешен продукт (БВП).
Окончателното гласуване на забраната, договорена миналата година, беше насрочено за 7 март, но след възражението на Германия, то се отлага за неопределено време. Представители на страната и ЕС преговарят за намиране на компромис.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна