IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VDA: Водим трудни преговори с ЕК за търговските правила след Brexit

Индустрията няма да е готова да изпълни условията, тъй като европейската верига на доставки на батерии все още се развива, предупреждава германското автомобилно лоби

13:04 | 15.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Германското автомобилно лоби VDA предупреди за трудни дискусии с Европейската комисия (ЕК) относно търсената от индустрията промяна в предстоящите нови търговски правила между Великобритания и Европейския съюз (ЕС), които заплашват да оскъпят допълнително електрическите превозни средства, съобщава Bloomberg.

От следващата година 45 процента от стойността на електрическото превозно средство трябва да се доставя от Обединеното кралство или от страна членка на блока, за да бъдат избегнати 10% мита.

Индустрията няма да е готова да изпълни този праг, тъй като европейската верига на доставки на батерии все още се развива, предупреждава VDA, която представлява германските автомобилни производители, включително Volkswagen и BMW.

„Нямаме достатъчно батерии тук, за да изпълним тези правила“, изтъква президентът на VDA Хилдегард Мюлер в интервю за Bloomberg, добавяйки: „Водим трудни преговори и работим, за да подчертаем какви ще са последствията“.

Автопроизводителите, включително Stellantis - който притежава британската марка Vauxhall - Ford и Mercedes-Benz, предупредиха за пагубния ефект от търговското споразумение след Brexit, ако мерките не бъдат отложени.

Nissan, най-големият производител на автомобили в Обединеното кралство по обем, заяви, че производството на автомобили в страната може да стане твърде скъпо след влизането в сила на правилата.

Макар че Великобритания е голям износител на превозни средства, тя е и доходоносен пазар за производителите от ЕС.

Британското правителство поиска отлагане на условията по споразумението за търговия след Brexit до 2027 г., до което време планираните съоръжения на производители на батерии като Northvolt и Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) трябва да заработят в мащаб.

Преди това Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) заяви, че базираните в ЕС компании ще платят 4,3 млрд. евро мита и ще загубят значителен обем продажби между 2024 г. и 2027 г., ако правилата не бъдат отложени.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:05 | 15.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още