„Китайска буря“ е надвиснала над растящия сектор на електрически коли в Европа, заяви президентът на Renault Жан-Доминик Сенар пред Ройтерс. Причината е, че азиатската суперсила доминира в ключови суровини за производство на батерии за колите с нулеви въглеродни емисии.
Неотдавнашното решение на Китай да ограничи износа на два метала – галий и германий, използвани при полупроводниците и електромобилите, трябва да събуди безпокойство сред европейските лидери, тъй като показва свръхзависимостта на Стария континент от Китай и нуждата от изграждане на скъпа верига за доставки, коментира Сенар.
„Когато говоря за китайска буря, говоря за силния натиск днес, свързан с китайския внос на електромобили в Европа“, каза той.
„Ние можем да произвеждаме електомобили, но се стремим да гарантиране безопасността на доставките си“, заяви още Сенар и допълни, че електромобилната индустрия в Китай и веригата за доставки на суровини са резултат от години на инвестиции, чието пренасяне в Европа ще струва милиарди евро.
Ограниченията върху износа, които Китай наложи, ескалират технологичната война със САЩ и може да предизвикат още нарушения на глобалните вериги за доставка. Европа се озова в центъра на спора и това я принуждава да търси алтернативи в най-лошия сценарий.
„Ако се стигне до геополитическа криза, щетите за заводите за батерии, които са захранвани единствено от идващи отвън продукти, ще бъдат значителни. Това е проблемът“, предупреди Сенар.
Разработването на алтернативни горива като синтетични е-горива и водород ще бъде от ключово значение в случай на внезапен недостиг на батерии заради липса на суровини, заяви той.
„Както би направил всеки предпазлив производител…, търсим алтернативи, за да предотвратим парализиране на страната, ако например останем без батерии“, изтъкна още Сенар.
Главният изпълнителен директор на френския произодител на гуми Michelin Флоран Менего също коментира темата, като заяви, че компанията му "следи особено внимателно настоящото напрежение между САЩ и Китай.
"Геополитиката явно влияе върху начина, по който оперират компаниите", отбеляза той и допълни, че Michelin прави преглед на източниците си на някои компоненти, за да избегне твърде голяма зависимост от Китай.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
преди 2 години Ai та се не маане с тез ядрени съединители и радиатори за Дачия и Жигуле еле го е новия Гоуф Renault Fluence Z.E. https://***.greencarreports.com/news/1075300_early-better-place-customer-on-israel-electric-car-experience отговор Сигнализирай за неуместен коментар