България се нарежда на първо място в Европейския съюз (ЕС) по ръст на продажбите на нови електрически микробуси през първото полугодие. В периода януари-юни в страната ни са продадени 69 електрически микробуса, което е с 1280% повече спрямо отчетените година по-рано 5 броя, става ясно от нов доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
За ЕС продажбите на електрически микробуси се увеличават със 100,4% за първите шест месеца на годината – от 25 308 броя през полугодието на 2022 г. до 50 708 броя.
При общите продажби на микробуси България записва ръст от 1,6% до 2452 броя спрямо 2414 броя преди година. За ЕС увеличението достига 11,6% до 725 418 броя спрямо 650 057 броя година по-рано. Делът на електрическите микробуси от общите продажби в България достига 2,8% в сравнение с 93,4% за дизела.
Въпреки силния ръст при електрическите микробуси дизелът остава доминиращо задвижване в сегмента в Европа с дял от 83,4%. Делът на електрическите лекотоварни търговски превозни средства междувременно расте до 7%.
Продажби на нови микробуси в България за първото полугодие на 2023 г. Източник: АСЕА
Тежкотоварни превозни средства
Регистрациите на нови камиони в ЕС отчитат значително увеличение – с 20% до 179 508 броя. Почти всички пазари в блока отчитат двуцифрени ръстове, включително най-големите: Германия (24,8%), Франция (12,3%), Италия (12,6%) и Полша (10,8%).
Дизелът продължава да доминира на европейския пазар на тежкотоварни превозни средства с дял от 95,6%. В същото време продажбите на електрически камиони растат с 351,5% до 2384 броя. Въпреки това делът на това задвижване остава скромен – 1,3%.
АСЕА не предоставя данни за продажбите на камиони в България за разглеждания период.
Автобуси
Продажбите на нови автобуси с електрическо зареждане в ЕС се увеличават с 33,9% до 2132 броя, при пазарен дял от 14,4% през първата половина на 2023 г. в сравнение с 12,4% за същия период на 2022 г. По отношение на основните регионални пазари Испания отбеляза впечатляващ ръст от 755,9%, следвана от Франция (+89,9%) и Германия (+18,1%).
Хибридно-електрическите автобуси запазват положителна инерцията (ръст на продажбите от 160,5%), като пазарният им дял се увеличава над два пъти в сравнение с първата половина на 2022 г. - от 6,2% на 14%. Основна заслуга имат Франция и Испания, където регистрациите растат съответно с 886% и 180,3%. Заедно с Германия, тези страни представляват 82,4% от всички регистрации на хибридни автобуси в ЕС. Въпреки преминаването към електрически и хибридни модели дизеловите автобуси все още запазват най-голям пазарен дял - 63%.
АСЕА не предоставя данни за продажбите на автобуси в България за разглеждания период.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 2 години До: zelka007, още няколко кораба превозващи електрички да изгорят и електрическите багери с камионите ще ги доставят на собствен ход :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години До: zelka007 *** = плockoземци ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години нали се упражняваха форумните *** преди няколко години ... това електрически ванове , това електрически автобуси , това електрички ... пък в трафика сега се срещат и от трите и то доволно ... ще ми се да видя сдухaната физиономия на плоскоземец , когато се появят у нас и първите електрически багери и камиони ... или пък първият водороден влак ... в Поднебесната кинкалерия , една от рафинериите им е изградила 300МВт фотоволтаик , електролизер и си произвежда зелен водород за $2,67 за кг ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар