IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

CATL показа желязофосфатна автобатерия с бързо зареждане и пробег от 400 км

Масовото производство на новата батерия, наречена Shenxing, се очаква да стартира до края на годината

16:21 | 16.08.23 г. 2
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Най-големият производител на електромобилни батерии в света, китайската Contemporary Amperex Technology Co. (CATL), представи литиево-желязо-фосфатна батерия (LFP), предлагаща пробег от 400 км при пълно зареждане в рамките на 10 минути, съобщава Ройтерс.

Масовото производство на новата батерия, наречена Shenxing, се очаква да стартира до края на годината, а електрическите превозни средства, оборудвани с такива батерии, ще се появят на пазара през първото тримесечие на 2024 г., изтъква Гао Хан, главен технологичен директор на бизнеса на CATL  за електромобилни компоненти.

„Надяваме се, че чрез постоянните усилия за подобряване на технологията и намаляване на разходите, Shenxing ще се превърне в стандартен продукт, достъпен за всяко електрическо превозно средство“, споделя Гао.

CATL се стреми да запази лидерството си в индустрията на електромобилните батерии, докато се сблъсква с предизвикателства като отслабване на търсенето и натиск за намаляване на разходите от страна на автопроизводителите на фона на ценовата война при този тип задвижване и забавянето на продажбите на автомобили.

Компанията, която доставя батерии на Tesla и други международни концерни, губи пазарен дял от местния конкурент BYD Co., който се превърна в най-продаваната електромобила марка в Китай тази година, снабдявайки моделите си със свои батерии.

Автопроизводители като Chongqing Changan Automobile и Guangzhou Automobile Group също разчитат на доставки на батерии от по-малки компании, за да намалят разходите.

В края на юли CATL записа по-бавен от очакваното растеж на печалбата за второто тримесечие, докато компанията се бореше да запази лидерството си в индустрията на фона на засилващата се конкуренция. Нетната печалба на производителя на батерии достига 10,895 млрд. юана (1,53 млрд. долара), което е с 63,22% повече спрямо същото тримесечие на 2022 г. Въпреки това на тримесечна база ръстът се забавя значително, след като в периода януари-март компанията отчете 558% скок на печалбата.

CATL се сблъсква с проблеми като натрупване на инвентар, като темпът на използване на производствения капацитет на съоръженията ѝ спадна до 60,4% през първата половина на годината спрямо 81,25% за същото време на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:22 | 16.08.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 3 rate down comment 1
zelka007
преди 8 месеца
а това е началото на комерсиалната разработка , стъпила на основата на теоретичната от предишният пост ... а защо Поднебесната кинкалерия и МТИ , а не рассийската академия на науките и уралският вагонноремонтен завод в челябинск , оставям на форумните копейкозависими полезни (цензура) ... и в момента сме свидетели на резултата ... а тази новина специално я постнах 2019 и ми се упражняваха антиваксърете-газовици ... :))) ... https://news.mit.edu/2019/hybrid-cathode-lithium-batteries-0325
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 1
zelka007
преди 8 месеца
за любителите на технологични детайли , това е разработка , позволила това рязко развитие на LFP . а защо е извършена в Масачузетския технологичен институт , а не примерно в Ленинградският инженерен факултет , оставям на форумните копейкопоклонници . все пак годината е 2014 , сакрална дата за рассийски мир , Крим наш , разработки на мултиките "кинжал" , "калибър" , "армата" ... :))) ... https://***.greencarcongress.com/2014/06/20140609-mit.html
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още