Tesla пропусна пазарните прогнози относно доставките през третото тримесечие, тъй като планираните разширявания на фабриките ѝ наложиха временно спиране на производството, съобщава Ройтерс.
Производителят на електромобили успя да достави 435 059 превозни средства през трите месеца до 30 септември, което представлява спад от близо 7% спрямо предходното тримесечие. Все пак компанията заяви, че целта ѝ да достави 1,8 млн. автомобила тази година остава непроменена.
Проучване на LSEG сред осем анализатори заложи на средно 459 949 доставени автомобила, като най-ниската оценка беше за 442 000 продажби, а най-високата за 511 405 броя.
Пазарът на електрически превозни средства отчита забавяне в САЩ, въпреки че все още има признаци на растеж, изтъкват от консултантската фирма Canalys Research.
„Макар Tesla да остава доминираща сила на пазара на електромобили в САЩ за 2023 г., е налице нарастващо търсене на по-широка гама от опции, за да се задоволи нарастващият потребителски интерес към електрически превозни средства“, изтъква Ашвин Амбъркар, анализатор в Canalys Research.
Tesla, която има най-голяма пазарна капитализация сред всички автомобилни концерни по света, е произвела 430 488 коли през третото тримесечие, в сравнение с 479 700 през второто тримесечие и 365 923 броя година по-рано.
Някои анализатори смятат, че фабричните подобрения могат да доведат до възстановяване на броя на доставките през четвъртото тримесечие, като позволят на Tesla да обнови гамата си с модели, които биха могли да се конкурират по-добре с предложенията на играчи като Ford и BYD.
Доставкитe на Tesla за третото тримесечие се понижават спрямо предходното тримесечие. Източник: Ройтерс
Актуализираният Model 3 се предлага на по-висока цена, като доставките му в Китай и Европа се очаква да започнат през четвъртото тримесечие, докато церемонията по пазарния дебют на пикапа Cybertruck също се очаква по-късно тази година.
През третото тримесечие Tesla намали цените на своите електрически Model S и Model X с 14-21% в Китай и САЩ, нагорещявайки допълнително ценовата война.
Концернът също така увеличи отстъпките за своите най-популярни предложения - Model 3 и Model Y - до над 5000 долара на американския пазар, като същевременно намали цените на Model Y и предложи други стимули в Китай.
Компанията ще обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 18 октомври.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 2 години Бахтоз Cybertruck,той стана нещо като Годо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар