Mercedes-Benz Group AG предупреди, че електрическите превозни средства ще останат по-скъпи от аналозите с двигател с вътрешно горене за години напред, докато германският производител на луксозни автомобили се подготвя за охлаждане на търсенето на електромобили, пише Bloomberg.
Компанията прогнозира по-ниска възвръщаемост през 2024 г., позовавайки се на предизвикателствата на фона на забавящата се икономика. Mercedes също така намали перспективите за продажбите на електромобили.
Постигането на ценови паритет между електромобилите и конвенционални автомобили „остава много години“ напред във времето, изтъква главният изпълнителен директор Ола Калениус пред Bloomberg.
Акциите на Mercedes поскъпват с 5,4%, най-рязкото увеличение в рамките на деня от ноември 2022 г., след като компанията обяви програма за обратно изкупуване на акции за 3 млрд. евро.
Калениус изтъкна потенциала за допълнително обратно изкупуване, ако Mercedes продължи да генерира положителен свободен паричен поток, както беше през последните години.
Стремежът на концерна да продава повече автомобили от най-висок клас като S-Class, за да увеличи печалбите и да финансира скъпия преход към електрификация, вече среща пречки.
Производителят дълго време се възползваше от задържаното търсене, което помогна да се компенсират някои от икономическите предизвикателства. Но сега той очаква поръчките да се нормализират тази година, тъй като високите разходи за живот и заемите натежават върху потреблението. Mercedes също трябва да се справи с ожесточената конкуренция на своя ключов пазар Китай - където планира да представи 15 нови модела тази година - и с натиска от честите намаления на цените на Tesla Inc.
„Макросредата е доста предизвикателна“, признава Калениус, добавяйки: „Все още е налице ефектът от по-високите лихвени проценти, докато Китай преминава през някои структурни предизвикателства“.
Автомобилните производители са станали по-предпазливи по отношение на технологията на батериите. Продажбите на изцяло електрически автомобили тази година се очаква да нараснат с най-бавния темп от 2019 г., прогнозира BloombergNEF, като неочакваното забавяне на инерцията засилва конкуренцията. В края на миналата година съперникът на Mercedes Audi заяви, че забавя пускането на нови електрически модели.
Mercedes прогнозира марж на оперативната печалба от едва 10% за тази година при приблизително стабилни продажби. Рентабилността достигна 12,6% миналата година – в долната част на прогнозния диапазон.
Делът на изцяло електрическите и плъгин хибридните превозни средства от общите продажби на групата ще остане приблизително между 19% и 21% тази година. Производителят също намали средносрочната си перспектива за това задвижване и сега очаква електромобилите да представляват половината от продажбите през втората половина на десетилетието, а не през 2025 г., каквато беше предходната оценка.
Mercedes залага на следващото си поколение електромобили, което се очаква да се появи на пазара от средата на десетилетието, за да напредне, като променливите разходи за платформата се очаква да бъдат с 30% по-ниски. Моделите включват електрическа версия на CLA, седан,който може да измине повече от 750 километра с едно зареждане на батерията, засенчвайки обновения Model 3 на Tesla.
„Не мисля, че някой някога е предполагал, че трансформацията на автомобилната индустрия, която се случва веднъж на сто години, ще върви гладко“, изтъква Калениус. „Ще има върхове и спадове“.


Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
преди 1 година До: evlogi Ае стига си измисля... за това бяха активирали цялото си лоби да пречат на Тесла да постори завод Германия ... никога не са казвали че ще гладко и без проблеми, само чантаджиите го мислеха и залагаха дати... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Не мисля, че някой някога е предполагал, че трансформацията на автомобилната индустрия, която се случва веднъж на сто години, ще върви гладко, изтъква Калениус.." Дрън дрън, точно тази песен пеехте допреди само година, с изключение на Акио Тойода и донякъде Карлос Таварес, шефът на Стелантис...То ден не минаваше, без да пеете Осанна, и да обявявате нови заводи за батерии и електромобили... отговор Сигнализирай за неуместен коментар