Италия е провела преговори с Tesla Inc. и други автомобилни производители относно обособяване на местно производство, разкрива министърът на индустрията Адолфо Урсо по време на парламентарно изслушване, цитиран от Bloomberg.
Диалогът включва производители, които в момента нямат фабрики в Европа и следят пазара с интерес, изтъква Урсо. Представител на китайската BYD Co. заяви междувременно пред Bloomberg, че италианското правителство се е свързало с компанията като част от усилията на Рим да привлече друг голям производител.
Към момента единствената голяма група, която разполага с производствени обекти в Италия, е Stellantis NV, компанията майка на Fiat.
„Имаме много положителна обратна връзка, но естествено това е непрекъснат процес, който изисква предпазливост“, коментира Урсо.
Tesla и BYD може да изглеждат като малко вероятни кандидати, които в крайна сметка да инвестират в Италия. Ръководеният от Илон Мъск производител предупреди, че растежът му ще се забави тази година и компанията забавя плановете си да построи завод в Мексико. От своя страна BYD обяви в края на миналата година, че ще построи първата си европейска фабрика за автомобили в Унгария.
Независимо от това, Урсо подчерта съпротивата срещу Tesla да разшири единствения си европейски автомобилен завод край Берлин и каза, че това може да накара американската компания да преразгледа плановете си.
През януари италианският премиер Джорджа Мелони разкритикува Stellantis за усилията му да премести производството на автомобили в страни с по-ниски разходи в момент, когато автомобилната индустрия на Италия изпитва затруднения в опита да се електрифицира.
„Искаме да защитим националния интерес, да установим балансирани отношения със Stellantis, за да защитим производството в Италия“, посочи Мелони пред депутати в Рим. „Ако искате да продадете кола на международния пазар, като я рекламирате като италианско бижу, тогава тази кола трябва да бъде произведена в Италия“, изтъкна министър-председателят.
Правителството на Мелони иска Stellantis да произвежда годишно един милион превозни средства в Италия, като Рим все по-внимателно следи компанията относно усилията ѝ за намаляване на разходите. Главният изпълнителен директор Карлос Таварес, който има навика да критикува политиците, заяви пред журналисти през януари, че безкомпромисната политика на Италия по отношение на стимулите за електромобили е довела до загуба на производство в завода на компанията Mirafiori през последната година.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България