Китай създава фонд на стойност от около 6 млрд. юана (826 млн. долара), който трябва да стимулира развитието на твърдотелните електромобилни батерии, съобщава китайската информационна агенция „Синхуа“.
Решението на Пекин отразява опита на редица местни производители на електрически превозни средства да комерсиализират новата технология, която обещава повече предимства спрямо конвенционалните литиево-йонни батерии.
Твърдотелните батерии, наречени така заради използването на твърди електроди, се считат за потенциална иновативна бомба за пазара на електромобили, тъй като използват катоди с високо напрежение и предлагат голям капацитет, осигурявайки сериозен тласък на производителността на клетките, както и ред други предимства, свързани с безопасността и съкратеното време за зареждане.
Фондът, обособен от Китай, не е особено голям, но създаването му може да се разглежда като индикация за стремежа на страната да комерсиализира технологията възможно най-скоро и да запази челните позиции на своите компании по отношение на глобалната надпревара за разработване на батерии, които предлагат по-голям пробег и по-бързо зареждане.
Производителите на батерии и електромобили трябва да си сътрудничат, за да кандидатстват за помощта от фонда, изтъква източник, запознат с темата, без да дава повече подробности за процеса на кандидатстване.
По-ранно проучване, публикувано от базирания в Карлсруе Институт за изследвания на системите и новациите ISI, показва, че е необходимо още време, преди технологията да успее да се утвърди спрямо доминиращата в глобален план литиево-йонна батерия.
„Не се очаква твърдотелни батерии на базата на оксиди и сулфиди да се появят в по-голям мащаб на автомобилния пазар поне през следващите пет години“, изтъкват от ISI.
Единственото решение, което постига някакъв комерсиален успех, е полимерната твърдотелна батерия. Според ISI обаче тя не е подходяща за електромобилите, тъй като е необходимо да се нагрява, за да функционира.
Големи производители на автомобили като BMW и Ford вече инвестират в изследвания относно твърдотелните батерии. За момента пазарът е доминиран от литиево-йонните аналози. Освен в електрическите коли тези батерии могат да бъдат намерени и в лаптопи или смартфони.
В средата на 2021 г. учени от Харвардския университет обявиха, че са проектирали стабилна литиево-метална твърдотелна батерия, която може да се зарежда и разрежда поне 10 хил. пъти „при висока плътност на тока“.


Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Берое и Септември завършиха 0:0
Мъж е в тежко състояние след катастрофа на пътя София-Варна
Делян Добрев: Предишният вариант не беше бюджетът на ГЕРБ
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа