Automotive Cells Company SE (ACC), съвместно предприятие за производство на електромобилни батерии, подкрепяно от производителите на автомобили Stellantis NV и Mercedes-Benz Group AG, замрази своите планове за изграждане на фабрики в Германия и Италия, тъй като компанията преминава към по-евтини батерии на фона на забавящото се търсене на електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.
Дружеството обяви, че трябва да проучи и разработи евтини батерии за доставка на по-достъпни електромобили и че ще поднови дискусиите за своята фабрика в италианския град Термоли в края на 2024 г. или в началото на 2025 г.
ACC потвърди планове си и за спиране на строителството на фабрика в германския град Кайзерслаутерн, като новината първо беше съобщена от германската медиа Die Rheinpfalz.
Растежът на европейския пазар на електромобили се забави значително, като високите лихвени проценти и намалените държавни субсидии карат потребителите да предпочетат хибридни или бензинови автомобили.
„Ще коригираме нашите инвестиционни планове за електромобили спрямо темпа, с което нарастват продажбите на електромобили на пазара“, изтъква главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес в отговор на въпрос по време на брифинг относно това дали ACC все още планира да построи три фабрики в Европа.
В момента компанията разширява производството в първата си фабрика в Северна Франция.
ACC е 45% собственост на Stellantis, докато Mercedes държи 30% дял. Saft, дъщерно дружество на френската TotalEnergies, притежава останалите 25% от компанията.
Stellantis и Mercedes планират постепенно да увеличат влиянието си в ACC чрез промяна на дяловото участие на третия спонсор на предприятието, Saft.
Междувременно ACC се готви да инвестира 7 млрд. евро в ранните етапи на своето развитие.
Въпреки че развитието на батерийните фабрики в Европа се ускорява, континентът остава зависим от Китай по отношение на доставките. След години на експоненциален растеж, растежът на електромобилите се забави през последните месеци, предизвиквайки опасения относно посоката на прехода към по-чист транспорт.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос