Шведският автомобилен концерн Volvo Cars инвестира в британската стартъп компания Breathe Battery Technologies и ще използва нейния софтуер за батерии, за да намали времето за зареждане на следващото поколение електрически превозни средства с 30%, съобщава Ройтерс.
Автомобилният производител не разкрива размера на инвестицията, направена от Volvo Cars Tech Fund, корпоративното му звено за рисков капитал.
Технологията на Breathe трябва да бъде внедрена в новите електромобили Volvo през следващите две до три години.
„Тук нещата се свеждат до облекчаване на опасенията относно зареждането сред клиентите“, посочва главният изпълнителен директор на Volvo Cars Tech Fund Ан-Софи Екберг пред Ройтерс.
Инвестицията в Breathe гарантира, че "получаваме приоритет и знания, както и добро сътрудничество... така че да можем да бъдем първи", добавя Екберг.
Основно предизвикателство пред производителите на автомобили е, че макар зарядните устройства вече да могат да осигурят по-бързо захранване на електромобилите, софтуерът в тези автомобили често ограничава потреблението на енергия, за да предпази батерията от прегряване или повреда.
Главният изпълнителен директор на Breathe Йън Кембъл казва, че базираният на алгоритъм софтуер за зареждане на компанията осигурява по-добра видимост за състоянието на отделните клетки в батерията, позволявайки на електромобила да се зарежда на пълна мощност, като същевременно поддържа безопасност, без да се променя химичното състояние на батерията.
„Това е върхът на айсберга за отключване на това, което се очертава като голяма промяна при батериите, тъй като те стават все по-софтуерно дефинирани“, изтъква Кембъл.
По-краткото време за зареждане се разглежда като ключ към убеждаването на повече клиенти да преминат към електрически превозни средства.
Другият софтуерен продукт на Breathe, който вече е наличен в 27 модела смартфони на Oppo, помага да се направят батериите по-издръжливи и да работят на пикови нива за много по-дълго време.
Кембъл казва, че Breathe работи върху предоставянето на този продукт и при електромобилите, тъй като удължаването на живота на батерията и производителността са ключови приоритети за автомобилните производители.
Стартъпът работи с редица марки като Volvo, добавя Кембъл, но отказа да посочи конкретни имена.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?