Шведският автомобилен концерн Volvo Cars инвестира в британската стартъп компания Breathe Battery Technologies и ще използва нейния софтуер за батерии, за да намали времето за зареждане на следващото поколение електрически превозни средства с 30%, съобщава Ройтерс.
Автомобилният производител не разкрива размера на инвестицията, направена от Volvo Cars Tech Fund, корпоративното му звено за рисков капитал.
Технологията на Breathe трябва да бъде внедрена в новите електромобили Volvo през следващите две до три години.
„Тук нещата се свеждат до облекчаване на опасенията относно зареждането сред клиентите“, посочва главният изпълнителен директор на Volvo Cars Tech Fund Ан-Софи Екберг пред Ройтерс.
Инвестицията в Breathe гарантира, че "получаваме приоритет и знания, както и добро сътрудничество... така че да можем да бъдем първи", добавя Екберг.
Основно предизвикателство пред производителите на автомобили е, че макар зарядните устройства вече да могат да осигурят по-бързо захранване на електромобилите, софтуерът в тези автомобили често ограничава потреблението на енергия, за да предпази батерията от прегряване или повреда.
Главният изпълнителен директор на Breathe Йън Кембъл казва, че базираният на алгоритъм софтуер за зареждане на компанията осигурява по-добра видимост за състоянието на отделните клетки в батерията, позволявайки на електромобила да се зарежда на пълна мощност, като същевременно поддържа безопасност, без да се променя химичното състояние на батерията.
„Това е върхът на айсберга за отключване на това, което се очертава като голяма промяна при батериите, тъй като те стават все по-софтуерно дефинирани“, изтъква Кембъл.
По-краткото време за зареждане се разглежда като ключ към убеждаването на повече клиенти да преминат към електрически превозни средства.
Другият софтуерен продукт на Breathe, който вече е наличен в 27 модела смартфони на Oppo, помага да се направят батериите по-издръжливи и да работят на пикови нива за много по-дълго време.
Кембъл казва, че Breathe работи върху предоставянето на този продукт и при електромобилите, тъй като удължаването на живота на батерията и производителността са ключови приоритети за автомобилните производители.
Стартъпът работи с редица марки като Volvo, добавя Кембъл, но отказа да посочи конкретни имена.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия