Японският автомобилен концерн Suzuki Motor Corp. ще спре производството на автомобили и камиони в Тайланд до края на следващата година, за да съсредоточи ресурсите си върху производството на електрически и хибридни превозни средства другаде, съобщава Bloomberg.
Производителят планира да продължи да продава превозни средства в страната и да поддържа следпродажбено обслужване там чрез внос, включително електромобили и хибриди, от заводи на други места в региона на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН), Япония и Индия.
„В процеса на насърчаване на въглеродната неутралност и електрификацията в световен мащаб, Suzuki обмисля оптимизиране на глобалните производствени обекти в рамките на групата“, става ясно от изявление на компанията, която добавя, че е решила да затвори завода до края на 2025 г.
12-годишният завод в тайландската провинция Районг, югоизточно от столицата Банкок, се управлява от местното дъщерно дружество Suzuki Motor Thailand Co. и има годишен производствен капацитет от 60 хил. превозни средства. В него работят около 800 души.
Новината се появява в момент, когато японските автомобилни производители са изправени пред интензивна конкуренция в лицето на китайските конкуренти в Тайланд, както и натиск за производство на повече електрически и хибридни превозни средства.
Suzuki се стреми да разполага с гама от шест електрически модела до 2030-31 г. Компанията планира да пусне първия си електромобил в Индия до следващата година, който възнамерява да изнася в Япония, както и в Европа.
В края на миналата година Greenpeace класира Suzuki последен по отношение на декарбонизацията сред автомобилните концерни. Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. и Nissan Motor Co. се нареждат в долната половина сред 15-те традиционни производители на автомобили, оценявани от екологичната активистка група.
„Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене“, се посочва в доклада на Greenpeace.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
преди 1 година Декарбонизацията и електрификацията на Suzuki почти не съществуват във време, когато почти всички големи производители на автомобили се дистанцират от превозните средства с двигател с вътрешно горене,..Аде бе? Сериозно? Е колко да се дистанцират? Може би в мокрите сънища на Грийнпийс.. Всъщност японците действат най-разумно в това отношение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар