Правителството на Япония призова своята автомобилна индустрия да излезе от сянката след поредица от разследвания, които разкриха десетилетия на неправомерно поведение в две звена на Toyota Motor Corp.
Министърът на транспорта Тацуо Сайто нареди на местните производители на автомобили да проведат вътрешни разследвания за всякакви нарушения, включително опити за манипулиране на сертификационните тестове, и да докладват своите констатации до края на април, съобщава Bloomberg.
„Тези скандали накърниха доверието в правилата за безопасност на Япония“, изтъква Сато, добавяйки, че ще бъде създаден комитет, който да преразгледа правилата за превозни средства в Япония. „Жалко е, като се има предвид, че това може да доведе до криза на вярата в производствената индустрия на страната“, посочва още министърът.
Ресорното министерство издаде заповед за извършване на коригиращи мерки на Toyota Industries Ltd. заради доказаното манипулиране на данни относно изходна мощност за някои от видовете дизелови двигатели.
Сертификацията беше отменена за три типа двигатели, след като служители на министерството извършиха проверки на място в офисите на компанията, както и в тези на Toyota и Hino Motors Ltd.
Daihatsu Motor Co., друго звено на Toyota, получи същата заповед миналия месец след разкритията, че превозните му средства не са били правилно тествани за безопасност при сблъсък. Във вторник Daihatsu обяви плановете си да възобнови производството на три модела в началото на март.
Daihatsu е започнала да компенсира своите доставчици и партньори в средата на февруари, разкрива говорител на звеното пред журналисти. „Постепенно възвръщаме способността си да рестартираме операциите и да посрещаме нуждите на клиентите“, добавя той.
На 13 февруари Toyota назначи Масахиро Иноуе като главен изпълнителен директор на Daihatsu, заменяйки Соичиро Окудайра, тъй като автомобилният производител се стреми да възстанови доверието в своя филиал.
Daihatsu, която беше изцяло придобита от Toyota през 2016 г., попадна в светлината на прожекторите през декември, когато вътрешно разследване разкри, че компанията е манипулирала резултатите от тестовете за безопасност при сблъсък от далечната 1989 г. Скандалът принуди звеното, което произвежда т.нар. kei автомобили, популярни сред японските шофьори, да компенсира партньорите след спиране на местното производство.
Само месец по-късно подобна съдба сполетя Toyota Industries, след като разследване откри нередности в тестовете за изходна мощност.
Групата Toyota „трябва да се върне към основите“, за да се възстанови от поредица от скорошни скандали, заяви от своя страна председателят на концерна Акио Тойода пред журналисти на 30 януари.
През 2022 г. друг филиал на Toyota, Hino, беше хванат да фалшифицира данни за емисиите.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Поколението Алфа пенсионира клавиатурата
КНДР: Споразумението за подводници между САЩ и Южна Корея ще създаде ефект на "ядрено домино"
Зодиите, които озаряват стаята с присъствието си
10 храни, които помагат в борбата с възпаленията
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна
преди 1 година както обича да казва един форумен ексел специалист... "Акио Тойода буквално изнесе урок на стратегическо мислене" отговор Сигнализирай за неуместен коментар