Jaguar ще разполага със само един автомобил с двигател с вътрешно горене в производство до края на тази година, тъй като британската луксозна марка намалява продуктовата си гама, докато напредва в процеса на електрификация, съобщава Telegraph.
Компанията спря да произвежда моделите XE, XF и F-Type в Castle Bromwich през май и сега се стреми да спре производството на хибридния E-Pace в Австрия – където се изгражда и електрическият I-Pace – до края на декември.
По този начин Jaguar ще остане само с F-Pace SUV от всички конвенционални модели. След това компанията планира да се насочи изцяло към производство на електрически автомобили, които ще бъдат пуснати в продажба от следващата година.
Ейдриън Мардел, главен изпълнителен директор на компанията-майка Jaguar Land Rover (JLR), потвърди, че другите автомобили ще бъдат „елиминирани“ от гамата. „Всички те са близо до продукти с нулева доходност“, изтъква той пред акционерите.
Този ход се реализира в момент, когато Jaguar се подготвя за нова изцяло електрическа ера. Марката е готова да пусне захранван с батерии гранд турър (GT) през следващата година.
Дизайнът му предстои да бъде разкрит и колата ще бъде последвана от други два електрически модела, за които все още не се знае нищо.
Говорейки в Деня на инвеститора, Гери Макгавърн, главен креативен директор на JLR, изтъква, че новите продукти ще предлагат изцяло различен дизайн спрямо сегашните модели. „Представете си нещо, което никога не сте виждали преди, което изглежда като паднало от небето – и умножете [това] по пет“.
Той обеща, че новата гама ще се върне към славните дни на E-Type на Jaguar.
Новият гранд турър с четири врати, който трябва да бъде представен по-късно тази година, ще бъде първият в новото изцяло електрическо семейство автомобили на Jaguar, насочени към по-богатите клиенти от настоящата гама.
Той ще се продава за над 100 хил. паунда, ще предлага пробег от 700 километра, а батерията му може да се зареди до 80% за около 15 минути.
За сравнение, текущият ценови диапазон на продуктовата гама на марката започва от 33 хил. паунда и завърша на 70 хил. паунда.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 1 година До: khao ... на теория има , някои от модерните дизелови двигатели с големите резервоари от по 60-70л в средният клас , но са малко ... на практика няма , щото е теоретично , според книжката и при идеални условия на максимална предавка ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007 че има ли бензиножа кола която да мине 1000 км с едно зареьдане ? :):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година вече няма онзи форумен ентусиазъм : ама те не могат да стигнат от София до Пловдив ... :))) ... новите серийни модели електрички вървят по 600-700-800км , до няколко години ще са стандарт и 1000км пробег за високият клас ... зареждат се за 15мин ... :))) ... те тъй ребята ... догодина с колко опецитеплюс ще увеличат съкращенията в добивът ?! предположения ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар