Японският производител на автомобили Suzuki Motors планира да намали теглото на своя хечбек Alto с 15% през следващите година, като се стреми да свие потреблението на енергия от автомобила и да използва тези технологични предимства в други модели, съобщава Ройтерс.
В момента Alto тежи 680 кг и компанията се надява да намали теглото със 100 кг.
„Ако едно превозно средство е тежко, ние също трябва да направим батерията и двигателя по-големи, за да постигнем голям пробег и добра производителност“, казва Тацуя Мацушита, мениджър в Suzuki, отговарящ за автомобилните технологии.
По-малките двигатели и батерии вероятно ще позволят на Suzuki да намали цената на своите модели, посочи той по време на събитие, посветено на технологичната стратегия на автомобилния производител.
Suzuki разкри, че се фокусира върху разработването на софтуер и усъвършенствани технологии за подпомагане на водача, които се надяват да помогнат за намаляване на задръстванията по пътищата, например в Индия, ключов пазар за автомобилния производител.
Suzuki се стреми да разполага с гама от шест електрически модела до 2030-31 г. Компанията планира да пусне първия си електромобил в Индия до следващата година, който възнамерява да изнася в Япония, както и в Европа.
През юни Suzuki обяви, че ще спре производството на автомобили и камиони в Тайланд до края на следващата година, за да съсредоточи ресурсите си върху производството на електрически и хибридни превозни средства другаде.
Производителят планира да продължи да продава превозни средства в страната и да поддържа следпродажбено обслужване там чрез внос, включително електромобили и хибриди, от заводи на други места в региона на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН), Япония и Индия.


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.