Ново поколение батерии за електрически автомобили, използващи материали, произведени във Великобритания, може да увеличи пробега на превозните средства, пише Telegraph.
Компанията Integrals Power, която е базирана в Милтън Кейнс, се надпреварва с конкуренцията в битката за осигуряване на доставки за батерийните гигафабрики с иновативен материал, който според нея ще направи батериите по-мощни и по-издръжливи.
Тази седмица компанията отвори първата си фабрика в Обединеното кралство, способна да произвежда катоден прах от литий-желязо фосфат (LFP), в която планира да произвежда малки количества, преди да увеличи мащаба. Катодът е материал, използван за положителния електрод, определящ напрежението и капацитета на литиево-йонната батерия.
Безпокойството около пробега често се посочва като един от основните фактори, спиращи потребителите да преминат от автомобил със стандартен двигател с вътрешно горене към електрически модел. Липсата на зарядни станции във Великобритания стимулира търсенето на коли с по-голям пробег, които ще могат да изминат по-големи разстояния в страната с едно зареждане на батерията.
Бехнам Хормози, основател и главен изпълнителен директор на Integrals Power, изтъква, че катодът е най-важната част от клетката, защото той определя цялостната производителност, цената и издръжливостта на батерията.
„Ето защо нашите разработки при катодния активен материал ще позволят на електрическите превозни средства да постигнат по-голям пробег, по-бързо зареждане и по-висока производителност чрез по-малки, по-леки батерийни пакове“, изтъква Хормози. „Също така се снабдяваме със суровини от Европа и САЩ, така че можем да помогнем на доставчиците на клетки и производителите на превозни средства да разработят по-стабилна, прозрачна верига на доставки, която облекчава ефектите от геополитическите проблеми“, добавя той.
Целите на компанията отразяват опитите на европейските правителства да намалят хроничната си зависимост от Китай, където в момента се произвежда 90% от катодния материал за батерии и 100% от материалите, базирани на литий-желязо фосфат.
Правителството на бившия британския премиер Риши Сунак изготви планове да провлече част от това производство, отчасти чрез облекчаване на разходите за електроенергия, на фона на опасенията, че Пекин може да застраши доставките по време на геополитическа криза.
Фабриката на компанията първоначално ще произвежда 20 тона годишно катоден материал, преди да увеличи капацитета до 1000 тона през следващите две години, след като осигури първите си поръчки, изтъква Хормози.
По думите му използваните модулни производствени методи на теория може да осигурят капацитет до 100 хил. тона, в зависимост от търсенето. Голяма част от това вероятно ще дойде от базирани в Европа компании, които скоро ще бъдат принудени да доставят поне 70% от материалите за батерии за електрически автомобили от партньори, базирани в региона, включително Великобритания.
Тези правила ще влязат в сила от 2027 г.
В момента се използват няколко различни химични състава за батерии, които захранват електрическите автомобили, като някои използват основно литий, а други никел. Но LFP батериите се смятат за „изгряваща звезда“ в индустрията, като представляват 40% от търсенето на електрически автомобили за миналата година, изчислява Международната агенция по енергетика (МАЕ).
Глобалното производство на батерии е доминирано от Китай, който също контролира лъвския пай от рафинирането на стратегически важни минерали.
През последните години САЩ, Европейският съюз (ЕС) и Обединеното кралство представиха различни стратегии за намаляване на зависимостта си от Пекин.
В допълнение към електрическите автомобили, Хормози посочва, че катодният материал, разработен от Integrals Power, има приложение и в други области, като електрическите инструменти.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”