Европейската комисия (ЕК) понижи предложените от нея допълнителни мита върху вноса на произведени в Китай електромобили на американския концерн Tesla и каза, че електрическите модели на някои китайски фирми в съвместни предприятия с автомобилни производители от Европейския съюз (ЕС) може да получат облекчения относно търговските бариери.
Във връзка със своето разследване относно предполагаемите правителствени субсидии за произвежданите в Китай електромобили ЕК публикува окончателни констатации, които провокираха търкания с Пекин, съобщава Ройтерс.
Брюксел определи допълнителни мита от 9% за внесените от Китай електромобили на марката Tesla. Временните налози, обвени през юли, достигаха размер от 20,8 на сто.
По-рано Tesla поиска преизчисляване на митата.
Изпълнителният орган на ЕС обяви, че все още вярва, че китайското производство на електромобили се е възползвало от обширни субсидии и предложи окончателни мита до 36,3%. Това е малко по-ниско от максималното временно мито от 37,6%, което Брюксел определи през юли за компании, които не са сътрудничили на антисубсидийното ѝ разследване.
Tesla беше сред компаниите, класифицирани като сътрудничещи на разследването на ЕС.
ЕК заяви, че е провела разследване, включително изпращане на екип до съоръженията на Tesla в Китай, за да провери какви субсидии е получила компанията от Пекин.
Служител на ЕК разкрива, че Брюксел е стигнал до заключението, че Tesla получава по-малки по размер субсидии от Китай в сравнение с китайските марки електромобили, които ЕС е разследвал.
Митата надвишават стандартните 10-процентни налози по внос на автомобили в ЕС.
Комисията, която следи търговската политика на блока, казва, че мярката е необходима, за да се противодейства на това, което според нея са несправедливи субсидии, изкривяващи европейския автомобилен пазар.
Във вторник ЕК посочи, че митата върху електромобилите на BYD ще бъдат 17%, а тези за моделите на Geely и SAIC – съответно 19,3% и 36,3 на сто.
През юли Комисията определи временни мита между 17,4% и 37,6% в допълнение към стандартните за ЕС мита от 10% върху вноса на автомобили.
Китайските фирми в съвместните предприятия с производители от ЕС може също да отговарят на условията за по-ниски митнически налози, изтъква още ЕК.
По данни на Dataforce митата на ЕС са забавили притока на произведени в Китай електромобили през юли. Броят на новите електромобили, които китайските производители като BYD Co. и MG на SAIC Motor Corp. са регистрирали в ЕС миналия месец, е намалял с 45% спрямо юни, изтъква Dataforce.
Като цяло, китайските марки отчитат 36% спад при продажбите на електромобили за 16-те страни в блока, обхванати от анализа. BMW, Stellantis и Tesla също внасят произведени в Китай електромобили, които подлежат на добавените мита на ЕС.
От своя старт през 2019 г. MG, BYD и други непрекъснато растат в ЕС — техният дял от пазара възлиза на 8,5% през юли спрямо 7,4% година по-рано. Въпреки че електромобилите все още са малка част от целия европейски пазар, те ще доминират с течение на времето, тъй като автомобилите с двигател вътрешно горене постепенно ще бъдат премахнати до средата на следващото десетилетие.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай