Ford Motor Co. променя стратегията си за електрифициране на гамата от автомобили отново, отказвайки се от плановете си за напълно електрифициран SUV в рамките на промяна, която може да струва на автомобилопроизводителя около 1,9 млрд. долара, съобщава Bloomberg.
Освен че се отказва от плановете за SUV-а с три реда седалки, които така или иначе бяха отложени, Ford слага на пауза и пикапа си от следващо поколение и намалява разходите за електрическа мобилност до 30% от годишните си капиталови разходи, спрямо 40% преди това. Производителят също така обяви и готвени промени в заводите си за батерии, позовавайки се на нуждата от засилване на конкурентоспособността спрямо по-достъпните китайски фирми.
Това е поредна крачка назад от страна на главния изпълнителен директор Джим Фарли, който първоначално засили прехода на Ford към електрическата мобилност, след като пое поста преди четири години.
Сега Фарли залага, че Ford може да започне да произвежда електромобили на сходни цени с тези на колите с традиционно задвижване, включително на среден по размер пикап, който се очаква през 2027 г., и да изкарва печалба от тези модели в рамките на година след пускането им.
„Това е огромен завой за нас и ние не бихме го направили, без да си напишем домашното, за да сме убедени, че това е правилният план“, коментира в интервю главният изпълнителен директор на компанията.
Акциите на Ford поскъпват с близо 2% минути преди края на редовната борсова сесия в САЩ. От началото на годината обаче записват спад на цената от 12%.
За да подобри финансовото представяне на бизнеса си с електрическа мобилност, компанията ще стимулира микса от батерийно производство в САЩ, за да може да се квалифицира за данъчни привилегии в рамките на Закона за намаление на инфлацията на Джо Байдън.
Производителят работи с един от доставчиците си на батерийни клетки – южнокорейската LG Energy Solution, за да премести част от производството на батерии, необходимо за нейните SUV-ове Mustang Mach-E, от Полша в Холанд, Мичиган догодина.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?