Германският министър на икономиката Роберт Хабек представи идея за допълнителна подкрепа за производителите на автомобили в страната и ще обсъди начини за справяне с предизвикателствата, пред които е изправен закъсалият сектор, в разговори с представители на индустрията на 23 септември в Берлин, съобщава Bloomberg.
Говорейки по време на посещение в завод за електрически превозни средства на Volkswagen в Северозападна Германия, Хабек каза пред работниците, че макар автомобилните производители да трябва да поемат част от вината за настоящите си проблеми, той се чувства „задължен да направи нещо, за да задвижи пазара отново”.
„Голяма част от задачите трябва да бъдат решени от самия Volkswagen, някои от които са наследени проблеми от миналото, а структурите на разходите трябва да бъдат преразгледани“, подчерта Хабек пред журналисти след обиколката на завода в Емден, който се намира близо до нидерландската граница.
„Това, което политиците трябва да проучат, е дали можем да зададем правилните пазарни сигнали и да ги засилим“, изтъкна икономическият министър.
Запитан дали правителството ще предостави повече помощ на производителите на автомобили, той каза, че „остава да се види до какво ще доведат по-нататъшните преговори“.
Европейската автомобилна индустрия се сблъсква със спад в търсенето на електромобили, след като редица регионални правителства, включително това в Германия, намалиха финансовите стимули, които години наред правеха по-достъпни електрическите модели за потребителите.
Доставките на електромобили в Германия – най-големият автомобилен пазар в региона – са намалели с 69% през август, подкрепяйки по-широкия спад от 36% за целия регион, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА) в четвъртък.
Негативните новини относно германските концерни продължават да текат из медийното пространство. Главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group Ола Калениус обеща, че ще направи всичко необходимо, за да увеличи възвръщаемостта, след като производителят на луксозни автомобили понижи очакванията за своята възвръщаемост за тази година, позовавайки се на буксуващия бизнес в Китай.
Volkswagen, най-големият автомобилен производител в Европа, се готви да затвори фабрики в Германия за първи път в своята история поради забавяне на търсенето, докато базираната в Мюнхен BMW коригира в посока надолу прогнозите си за приходите за цялата година, отчасти заради охладеното търсене на електромобили.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт