Натискът на китайските производители на автомобили на европейския пазар на електромобили продължава да среща съпротива, като делът на тези компании от общите продажби в региона спада през октомври преди митата, наложени от Европейската комисия (ЕК), пише Bloomberg.
Китайските концерни, включително MG и BYD Co., успяват да завоюват 8,2% от общите регистрации на нови електромобили в Европа през месеца, сочат данни на Dataforce. Това представлява спад спрямо отчетените през септември 8,5%, като пазарният дял изостава за четвърти пореден месец от нивата преди година.
След няколко години на бърз растеж в Европа напредъкът на китайските компании е в застой от юли. Тогава Европейският съюз (ЕС) обяви, че възнамерява да наложи временни мита върху произведените в Китай електромобили, които увеличиха налозите по внос до 45%. Добавените окончателни мита влязоха в сила на 30 октомври след месеци на преговори с Пекин и корекции на предстоящите правила.
„Ще бъде много интересно да видим какво се случва през ноември“, посочва Джулиан Лицингер, анализатор в Dataforce.
Дискусиите между ЕС и Китай продължават, но със скромен напредък, което значи, че перспективата за постигане на сделка за замяна на митата с ценови ангажименти засега остава малка.
Междувременно BYD продължава да засилва присъствието си в Европа.
BYD успява да засенчи MG по продажби за втори месец през октомври от последните три. Източник: Bloomberg
За втори месец през последните три BYD изпреварва MG – доскоро най-продаваната китайска марка в региона, според консултантската фирма Jato Dynamics. Продажбите на BYD са се увеличили над два пъти през октомври до 4630 автомобила спрямо година по-рано.
Стратегията на BYD включва спонсорство на Европейското първенство по футбол, което допълнително да засили осведомеността сред потребителите относно нейното име.
Вицепрезидентът на компанията Стела Ли прекарва все повече време в Европа, където BYD успя да привлече бивши мениджъри от европейски конкуренти като Stellantis NV.
При MG, чиято компания майка SAIC е контролирана от китайското правителство, доставките се свиват с 56% през октомври до 3846 автомобила. За първите 10 месеца на тази година марката все още е лидер сред китайските компании с продадени 63 895 автомобила.
Търговското напрежение започва да оказва все по-голям натиск върху глобалната автомобилна индустрия: китайският производител на автомобили Chery Automobile Co. например отложи плановете си да започне производство на електромобили в обновен завод в Барселона.
Изглежда, че тази тенденция ще се задържи, след като новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп обеща да наложи допълнителни мита върху вноса.
В Европа китайските производители предприеха мерки за потушаване на опасенията относно тяхното въздействие върху местната автомобилна индустрия чрез изграждане на фабрики, партньорства и мрежи за доставка.
Все пак лидерството на Китай при електромобилите беше подчертано по-рано този месец от обявения от Northvolt AB фалит. Шведският производител на батерии, чийто най-голям акционер е Volkswagen AG, доскоро беше посочван като най-голяма надежда на Европа в глобалната битка на пазара на батерии.
Правителството на президента на Китай Си Дзинпин, от своя страна, насърчи китайските автопроизводители да гарантират, че производството на важни технологии остава в страната.
В цяла Европа общият пазар на електромобили буксува от началото на годината, тъй като големи икономики и пазари като Германия ограничиха субсидиите, стимулиращи търсенето.
Въпреки че регистрациите на електромобили растат с 6,9% през октомври, от началото на годината техните обеми са се свили с 1,7% на годишна база, изтъква Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).
Тъй като правителствата в региона ограничават разходите за стимулиране на продажбите на електромобили, перспективите пред местната автомобилна индустрия остават мрачни. Volkswagen обяви, че обмисля затваряне на заводи в Германия, аStellantis намалява производството на Fiat 500 EV в Италия, позовавайки се на охладените европейски продажби.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс
преди 1 година Голям шум за едно няма нищо.8.2% от пазара на електромобили, т.е малко повече от от 1 % от общия пазар *** автомобили в Европа.И то този процент е само от новите продажби.От вече движещите се по пътищата на Европа над 200 млн коли около 0.01% са китайски.То човек като четеше заглавията на набедените медии, оставаше с впечатление,че едва ли не Европа е залята от китайски коли... отговор Сигнализирай за неуместен коментар