IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Печалбата на Uber разочарова пазарите въпреки ръста на брутните резервации

Оперативната печалба на компанията за четвъртото тримесечие достига 770 млн. долара, докато анализаторите очакваха 1,2 млрд. долара

15:37 | 05.02.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Uber Technologies отчете по-ниска от очакваното печалба за четвъртото тримесечие въпреки стабилния ръст на резервациите, съобщава Bloomberg.

Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация достига 1,84 млрд. долара, малко по-малко от очакваните от анализаторите 1,85 млрд. долара.

Оперативната печалба за периода достига 770 млн. долара, изоставайки значително спрямо очакванията за 1,2 млрд. долара.

Приходите от брутни резервации, които включват заявки за превози, поръчки за доставка и печалбите на шофьори и търговци, но без бакшиши, растат с 18% до 44,2 млрд. долара през последните три месеца на 2024 г. За текущото тримесечие компанията очаква стойността на брутните резервации да бъде между 42 и 43,5 млрд. долара.

Главният финансов директор Прашант Махендра-Раджа се позова на продължаващите препятствия при валутите, както и въздействието от последните пожари в Лос Анджелис и „екстремното време през януари“.

Водещият бизнес на Uber за споделено пътуване в САЩ, който формира повече от половината от печалбата на концерна, напоследък беше помрачен от нарастващите цени на застраховките. Ръководителите на компанията изтъкнаха, че тези разходи са отговорни за забавянето на търсенето, добавяйки, че е трябвало да прехвърлят по-високите разходи върху потребителите на определени пазари като Ню Джърси, Южна Калифорния и части от Флорида.

Оттогава изпълнителният директор Дара Хосровшахи публично обеща да настоява за реформа при застраховането и обезщетенията, за да се справи с проблема. Компанията премина в офанзива в Ню Йорк, като заведе дело за рекет срещу група адвокатски кантори, лекари и клиники, за които твърди, че са инициирали фалшиви автомобилни катастрофи, за да се възползват от застрахователните полици.

Хосровшахи каза, че компанията е постигнала „значителен напредък в забавянето на увеличенията на цените на застраховките чрез комбинация от технологични иновации и силна политика“. И все пак Uber ще продължи да прехвърля тези нарастващи разходи към потребителите и очаква цените на UberX в САЩ да се повишат леко през 2025 г.

Диверсифициране на приходите

Междувременно Uber навлиза в нови области на растеж в своите глобални бизнеси за мобилност и доставки. Компанията предостави по-достъпни опции като бусове в Ню Йорк и обединени пътувания за летищата.

Компанията също така работи върху функция за месечна карта за 2,99 долара, която ще позволи на пътуващите да ползват отстъпки при чести пътувания. Това предложение за абонамент би представлявало потенциален нов източник на приходи, ако Uber реши да реализира проекта.

Uber продължава да си партнира с други марки, за да стимулира растежа в броя на потребителите. Миналия месец компанията обяви сделка с Delta Air Lines Inc., слагайки край на предишното споразумение на фирмата със съперника Lyft Inc.. Отделно, звеното Uber Eats наскоро сключи партньорство с Home Depot Inc.

Автономните превозни средства също попадат във фокуса на Uber, която увеличи броя на партньорствата си в сектора с редица производители на автомобили и инвестира в много стартъпи, развиващи подобни технологии.

„Макар да виждаме, че автономната технология напредва, очакваме комерсиализацията на тези превозни средства да се забави“, признава Хосровшахи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:37 | 05.02.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още