Германският производител на премиум автомобили BMW AG ще абсорбира по-високите разходи около митата на американския президент Доналд Тръмп върху вноса от Мексико, поне през следващите няколко седмици, съобщава Wall Street Journal, цитирайки съобщение на компанията до нейните дилъри в САЩ.
BMW, както и няколко други автомобилни компании, предлагат в САЩ модели, които са засегнати от новите 25-процентни мита на администрацията на Тръмп, въведени в началото на март върху вноса от Канада и Мексико. Новите налози се прилагат само за автомобили, които към момента не отговарят на правилата на Северноамериканското търговско споразумение за свободна търговия между САЩ, Мексико и Канада, които изискват голяма част от използваните в автомобилите компоненти да произхождат от региона.
В съобщение до дилърите от сряда германският автомобилен производител казва, че има определени модели, произведени в Мексико, които ще бъдат обект на тези мита, включително седанът Series 3, купето Series 2 и неговата версия M2. Тези модели представляват около 12% от продажбите на BMW в САЩ.
Концернът казва, че ще „защити цените“ на тези превозни средства до 1 май, което означава, че през това време няма да се прехвърлят разходите от митата върху дилърите и потребителите.
„Въпреки това, ако ситуацията с налозите се запази, каквато е в момента, може да се наложи да подходим по друг начин“, добавя говорител на BMW.
Новите търговски бариери, които включват и повишени мита върху автомобилите, внасяни от Китай, досега имат ограничено въздействие, засягайки малка част от продаваните в САЩ превозни средства. В списъка с марки, чиито модели са засегнати от митата на Тръмп, влизат още Audi, Volvo, Buick и Lincoln.