Френският доставчик на автомобилни части Forvia изготвя план за действие за това как да се справи с въздействието на митата на САЩ върху своята дейност в Мексико и планира да прехвърли разходите върху клиентите, съобщава Ройтерс.
Forvia се присъединява към компанията Valeo, като каза, че доставчиците на автомобилни части не могат да поемат сами тежестта на митата, докато автомобилният сектор се сблъсква с устойчив спад в производството на автомобили.
„Определихме какво ще е необходимо, за да бъде прехвърлено цялото въздействие върху нашите клиенти и доставчици. Защото не можем да направим друго“, признава главният финансов директор на Forvia Оливие Дюран по време на пресконференция.
Акциите на Forvia приключиха сесията с ценови спад от 22,46%.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп каза, че 25-процентните върху всички стоки, идващи от Мексико и Канада, ще влязат в сила на 4 март.
Тъй като веригата на доставки на Forvia е регионално интегрирана, със стоки, произведени в нейните мексикански заводи за износ в САЩ, тя няма да бъде засегната от допълнителните мита върху вноса, идващ извън Северна Америка, посочва Дюран.
Forvia също така обяви, че очаква продажбите за 2025 г. да достигнат нивото от миналата година, отразявайки спада в търсенето на автомобили в Европа и Северна Америка.
Компанията заяви, че очаква спад на продажбите на свиващите се европейски и северноамерикански пазари, но прогнозира растеж в Южна Америка и Китай.
Forvia се стреми да си партнира с повече китайски автомобилни производители, за да компенсира спада в продажбите, пред който са изправени нейните западни клиенти като Ford, Stellantis и Volkswagen.
Дюран изтъква, че компанията вече се нарежда на пето място по обем на продажбите в Китай.
Forvia посочва в годишния си финансов отчет, че очаква приходи от продажби между 26,3 млрд. евро и 27,5 млрд. евро за 2025 г., в сравнение с 26,97 млрд. евро, отчетени за 2024 г.
Насоките за 2025 г. вероятно ще се разглеждат като по-предпазливи, тъй като резултатите за 2024 г. са смесени, коментира Майкъл Фундаукидис, анализатор в ODDO BHF.
Прогнозата се основава на очакваното световно автомобилно производство от 89,5 млн. автомобила тази година, както и американските мета, които вече са влезли в сила, посочва Forvia.


Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия