Френският доставчик на автомобилни части Forvia изготвя план за действие за това как да се справи с въздействието на митата на САЩ върху своята дейност в Мексико и планира да прехвърли разходите върху клиентите, съобщава Ройтерс.
Forvia се присъединява към компанията Valeo, като каза, че доставчиците на автомобилни части не могат да поемат сами тежестта на митата, докато автомобилният сектор се сблъсква с устойчив спад в производството на автомобили.
„Определихме какво ще е необходимо, за да бъде прехвърлено цялото въздействие върху нашите клиенти и доставчици. Защото не можем да направим друго“, признава главният финансов директор на Forvia Оливие Дюран по време на пресконференция.
Акциите на Forvia приключиха сесията с ценови спад от 22,46%.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп каза, че 25-процентните върху всички стоки, идващи от Мексико и Канада, ще влязат в сила на 4 март.
Тъй като веригата на доставки на Forvia е регионално интегрирана, със стоки, произведени в нейните мексикански заводи за износ в САЩ, тя няма да бъде засегната от допълнителните мита върху вноса, идващ извън Северна Америка, посочва Дюран.
Forvia също така обяви, че очаква продажбите за 2025 г. да достигнат нивото от миналата година, отразявайки спада в търсенето на автомобили в Европа и Северна Америка.
Компанията заяви, че очаква спад на продажбите на свиващите се европейски и северноамерикански пазари, но прогнозира растеж в Южна Америка и Китай.
Forvia се стреми да си партнира с повече китайски автомобилни производители, за да компенсира спада в продажбите, пред който са изправени нейните западни клиенти като Ford, Stellantis и Volkswagen.
Дюран изтъква, че компанията вече се нарежда на пето място по обем на продажбите в Китай.
Forvia посочва в годишния си финансов отчет, че очаква приходи от продажби между 26,3 млрд. евро и 27,5 млрд. евро за 2025 г., в сравнение с 26,97 млрд. евро, отчетени за 2024 г.
Насоките за 2025 г. вероятно ще се разглеждат като по-предпазливи, тъй като резултатите за 2024 г. са смесени, коментира Майкъл Фундаукидис, анализатор в ODDO BHF.
Прогнозата се основава на очакваното световно автомобилно производство от 89,5 млн. автомобила тази година, както и американските мета, които вече са влезли в сила, посочва Forvia.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?