Continental AG ще съкрати около 3000 работни места в областта на научните изследвания и разработките в своя автомобилен бизнес поради предизвикателна пазарна среда, съобщава Wall Street Journal.
Германската компания за автомобилни части обяви, че съкращенията възлизат на около 10% от нейните глобални работни места в сферата на научноизследователската и развойна дейност. По-малко от половината засегнати позиции се отнасят до Германия.
„Тези последни мерки са необходими и отчасти се дължат на динамичната и предизвикателна пазарна среда, тъй като индустрията е в процес на голяма трансформация към бъдещи технологии“, изтъква компанията.
През декември миналата година Continental заяви, че иска да листне своето автомобилно подразделение на борсата във Франкфурт до края на 2025 г., месеци след извършване на оценка на бизнеса.
Съкращенията в Continental стават факт година след като френския конкурент Forvia, един от най-големите доставчици на авточасти в света, обяви, че съкращава до 10 000 работни места в разгара на глобалния преход към електрически превозни средства.
Някои европейски автопроизводители и доставчици предупредиха за намаляващо търсене, тъй като индустрията се сблъсква с охладен пазар на електрически превозни средства и с ожесточената конкуренция от страна на китайските марки.
Съвсем наскоро германският доставчик на автомобилни части Bosch очерта планове за съкращаване на до 5550 работни места, докато Michelin и Schaeffler заявиха, че планират да закрият някои фабрики и да намалят работната си сила в Европа, което ще засегне общо 6000 позиции.
Доверието на автомобилната индустрия в Германия достигна ново дъно през януари, тъй като компаниите се опасяват относно своята способност да се конкурират ефективно на международните пазари, подчертавайки предизвикателствата пред редица местни концерни. Показателят за бизнес климата на института Ifo се понижи с повече от 5 пункта до минус 40,7 пункта през миналия месец. Компаниите оценяват позицията си на външните пазари като по-неблагоприятна от всякога — както в рамките на Европейския съюз (ЕС), така и извън него. Те също така са загубили значителни позиции на германския пазар, изтъква Ifo.
Германските автомобилни производители се опасяват и от ефектите от митата на американския президент Доналд Тръмп, заплашващи да задълбочат проблемите в сектора.
Налозите биха влошили вече трудната ситуация за производителите на автомобили, сблъскващи се с по-слабото търсене на ключови пазари.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 9 месеца Правилно ,нека си починат хората ,стига са работили отговор Сигнализирай за неуместен коментар